خبر

دلار/ین تحت فشار فروش

دلار/ین تحت فشار فروش

برخی از عوامل همچون انتظار مداخله‌ی مقامات ژاپنی در بازار، از تقاضا برای ین ژاپن حمایت کرد و جفت دلار/ین با کاهش 0.20 درصدی به 139.00 رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف ایکس استریت» جفت دلار/ین (USD/JPY) لغزش اصلاحی یک شبه را از نزدیکی سطح 141.00 یا بالاترین سطح شش ماهه افزایش می‌دهد و در روز چهارشنبه تحت وضعیت فروش متوالی باقی می‌ماند. گفتنی است که این جفت، لحن پیشنهادی خود را در اوایل جلسه‌ی اروپا حفظ کرده و در حال حاضر با بیش از 0.20 درصد کاهش در روز، در اواسط سطح 139.00، معامله می‌شود.

ترکیبی از عوامل که ظاهرأ به نظر می‌رسد حامل فشار نزولی برای سومین روز متوالی بر جفت دلار/ین (USD/JPY) است، اما در عوض، زمینه‌ی افزایش خوبی برای ین ژاپن (JPY) فراهم می‌کند. و اما انتشار ناامیدکننده‌ی PMI رسمی چین برای ماه می، نه‌تنها به نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی می‌افزاید، بلکه اشتهای سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های پرریسک‌تر کاهش می‌دهد. این امر، در کنار مداخله‌ی مقامات ژاپنی در بازارها، علاوه بر آنکه تقاضا برای ین امن را افزایش می‌دهد، به لحن پیشنهادی در بازارهای اصلی نیز کمک می‌کند.

ین ژاپن

در واقع، ماساتو کاندا، معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، با اشاره به اینکه مقامات از نزدیک حرکات بازار ارز را رصد خواهند کرد، از امکان دست به عمل‌زدن این مقامات برای نجات ین در حال سقوط سخن گفت. وی همچنین با بیان اینکه آنها همه‌ی گزینه‌های موجود را رد نمی‌کنند، افزود که آنها در صورت لزوم پاسخ مناسب خواهند داد. جدای از این، کاهش مداوم بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده، منجر به کم‌شدن اختلاف نرخ بین ایالات متحده و ژاپن و متعاقب آن، سود بیشتر ین می‌شود.

گذشته از این موارد، ظهور خرید جدید دلار آمریکا (USD) باید به محدود‌کردن ضرر برای جفت دلار/ین (USD/JPY) کمک کند. در واقع، شاخص دلار USD (DXY)، که ارز ایالات متحده را در برابر سبدی از ارزها ارزیابی می‌کند، به بالاترین سطح خود از اواسط ماه مارس که در روز سه‌شنبه به آن رسید، نزدیک‌تر شد و البته همچنان مورد حمایت انتظارات جنگ‌طلبانه‌ی فدرال رزرو است.

به علاوه، به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه می‌دارد و احتمال بیشتری را برای افزایش 25 واحدی دیگر در نشست ژوئن FOMC، در نظر دارند.

افزایش نرخ بهره

این موضوع به خودی خود، قبل از اعلام قاطعانه‌ی شرط‌های نزولی تهاجمی در اطراف جفت دلار/ین (USD/JPY)، متضمن احتیاط خواهد بود.

در حوزه‌ی داده‌های کلیدی، فعالان بازار هم‌اکنون مشتاقانه منتظر سند اقتصادی ایالات متحده در کنار سخنرانی اعضای با نفوذ FOMC و بازده اوراق قرضه‌ی ایالات متحده هستند؛ چرا که این اطلاعات قادر است مسیر تقاضای دلار را هموارتر کند.

جدای از این، احساسات ریسک گسترده‌تر باید انگیزه‌ای برای جفت دلار/یورو (USD/JPY) ایجاد کند و به معامله‌گران اجازه دهد به فرصت‌های کوتاه‌مدت دست یابند.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 14:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین