خبر

افزایش حجم معاملات دیفای در کاردانو

افزایش حجم معاملات دیفای در کاردانو

حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز فعال در پلتفرم کاردانو به تازگی به دلیل رشد میزان معاملات میم‌کوین‌ها، به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یوتودی، بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی دیفای‌لاما، حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) فعال در کاردانو (ADA) به تازگی تحت تاثیر افزایش تب‌ و تاب میم‌ کوین‌ها در بازار و افزایش حجم معاملات آن‌ها، به اندازه‌ی قابل توجهی رشد کرده است.

برای مثال، حجم معاملات در مین‌سواپ، یک صرافی غیرمتمرکز محبوب در پلتفرم کاردانو، در هفته‌ی گذشته 82.28 درصد افزایش یافت.

کاردانو در حال حاضر از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) در جایگاه شانزدهم قرار دارد. ارزش کل قفل شده‌ی صرافی مین‌سواپ که تاثیر مهمی بر رشد معاملات دیفای در کاردانو داشته، نسبت به هفته‌ی گذشته 12.28 درصد و نسبت به ماه گذشته، به اندازه‌ی چشمگیر 28.05 درصد افزایش یافته و اکنون تقریبا به 64.95 میلیون دلار رسیده است.

سایر پروتکل‌های دیفای فعال در کاردانو، از جمله ایندیگو و وینگ‌رایدرز نیز به اندازه‌ی کم‌تری نسبت به مین‌سواپ رشد داشته‌اند. میزان ارزش کل قفل شده‌ی آن‌ها به ترتیب 33.99 و 14.97 میلیون دلار است. رشد ارزش کل قفل شده نشان‌دهنده‌ی افزایش علاقه و اعتماد کاربران به صرافی‌های غیرمتمرکز است.

با وجود این، بلاک چین کاردانو به‌رغم رشد چشمگیرش از لحاظ حجم معاملات دیفای، در مقایسه با بلاک چین‌های دیگر مانند اتریوم (ETH)، ترون (TRX) و اسمارت چین بایننس (BSC) ارزش کل قفل شده‌ی چندان چشمگیری ندارد. این سه بلاک چین از این لحاظ به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.

اتریوم با داشتن 27.34 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده همچنان در صدر این فهرست قرار دارد، و ترون و اسمارت چین بایننس نیز به ترتیب با 5.61 و 4.41 میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی هستند.

به هر حال، افزایش حجم معاملات دیفای در کاردانو می‌تواند نشان‌دهنده‌ی شتاب رشد این بلاک چین باشد. تراکنش‌های پرسرعت و کارمزد پایین در بلاک چین کاردانو همواره به عنوان یک مزیت رقابتی برای آن تلقی می‌شوند.

نمودار قیمت کاردانو

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 15:00 روز چهارشنبه 31 می / 10 خرداد – ارز دیجیتال بومی شبکه‌ی کاردانو با 2.31 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 0.3737 دلار معامله می‌شود. با وجود این، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی آن هم‌اکنون با 20.91 درصد افزایش به رقم 211,996,577 دلار رسیده است.

همچنین، در حال حاضر ارزش کاردانو در برابر بیت کوین (BTC) حدود 0.87 درصد افزایش، ولی در برابر اتریوم 0.02 درصد کاهش یافته است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 14:36
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین