خبر

تسلط چین بر اقتصاد جهانی دیجیتال

تسلط چین بر اقتصاد جهانی دیجیتال

مدیرعامل کوین‌بیس معتقد است آمریکا با اصرار بر سرکوب صنعت کریپتو به زودی قافیه را به چین خواهد باخت و این کشور بر اقتصاد جهانی دیجیتال مسلط خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتوپوتیتو، برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی کوین‌بیس، روز گذشته در یادداشتی نوشت که بی‌ثباتی‌ها و اتفاقات ناخوشایندی که به تازگی در صنعت کریپتو رخ داده‌اند، «ممکن است سیاست‌گذاران و مسئولان کشورهای مختلف را متقاعد کنند که ارزهای دیجیتال را به عنوان یک طبقه‌ی دارایی ناپایدار به طور کلی کنار بگذارند.»

این همان اتفاقی است که برای آمریکا و مسئولان آمریکایی افتاده است. آن‌ها ظاهرا درکی از بزرگی و اهمیت صنعت کریپتو ندارند و ارزهای دیجیتال را صرفا به‌ عنوان ابزاری برای سوداگری و قمار می‌بینند، نه یک زیرساخت عالی برای فناوری امور مالی.

این هشدار تاکنون توسط مدیران مختلف و چهره‌های سرشناس در صنعت کریپتو و حتی تعدادی از سناتورهای بلندپایه‌ی این کشور تکرار شده‌اند. با وجود این، به نظر نمی‌رسد مسئولان آمریکایی گوش‌ شنوایی برای این هشدار داشته باشند. به خصوص، کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور که همچنان از پذیرش این حقیقت سر باز می‌زند که ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه‌ی دارایی جدید به قوانین جدید و مخصوص به خود نیاز دارند.

آرمسترانگ در ادامه نوشت، آمریکا و برخی دیگر از کشورها هم‌اکنون در حالی با سیستم‌های دیجیتالی مقابله می‌کنند که رقیب جاه‌طلب و قدرتمندی مانند چین شروع به انجام اقداماتی برای توسعه‌ی این صنعت کرده است.

یوان دیجیتال

به گفته‌ی وی، چین بر اساس طرح «کمربند و جاده» که بنا دارد این کشور را به اقتصاد برتر دنیا تبدیل کند، تاکنون به خوبی توانسته است پلتفرم‌های دیجیتالی خود را در سطوح جهانی گسترش دهد. همچنین، مقامات پکن پروژه‌ی ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان یوان دیجیتال را با قدرت دنبال می‌کنند. آرمسترانگ معتقد است، چین قصد دارد دلار آمریکا و نقش این کشور را در تجارت جهانی مستقیما به چالش بکشد.

به غیر از چین، کشورهای دیگری نیز با تصویب مقررات مناسب برای تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های جهانی در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال با یکدیگر رقابت می‌کنند. این کشورها شامل بریتانیا، امارات متحده عربی، برزیل، ژاپن، اتحادیه‌ی اروپا، استرالیا و سنگاپور هستند.

در ادامه، مدیرعامل کوین بیس فاش کرد که در حال حاضر، اکثر آمریکایی‌ها احساس می‌کنند سیستم مالی کنونی این کشور نمی‌تواند منافع آن‌ها را تامین و تضمین کند. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، 70 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اگر شرایط تغییر نکند، وضعیت فرزندان‌شان از آن‌ها بدتر خواهد بود. بدهی سرسام‌آور دولت آمریکا (که اکنون دیگر سقفی هم برای آن وجود ندارد) و تورم افسارگسیخته در این کشور همه‌ی آمریکایی‌ها را به جز افراد ثروتمند این کشور تحت تاثیر قرار داده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دو ماه قبل صرافی کوین بیس را به انجام اقدامات قانونی تهدید کرده بود. این شرکت خواستار ایجاد شفافیت بیش‌تر در مقررات و نحوه‌ی تعامل با این نهاد نظارتی شده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 12:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین