خبر

بهای طلا، متحمل فشار

بهای طلا، متحمل فشار

بدان دلیل که سرمایه‌گذاران محتاط منتظر انتشار داده‌های اشتغال هستند، طلا در محدوده‌ی محدودی قرار گرفت؛ اما شاخص دلار تا حدودی بهبود یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا (XAU/USD) پس از دفاع از سطح حمایتی 1950.00 دلار در جلسه‌ی توکیو تا حدودی بهبود یافته است. به طور کلی، از آنجا که سرمایه‌گذاران محتاطانه در انتظار انتشار داده‌های اشتغال ایالات متحده هستند، این فلز گرانبها در محدوده‌ی 1953 الی 1960 دلار تثبیت می‌شود.

شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز پس از دفاع از حمایت حیاتی 104.00، بهبودی V شکل را نشان داد.

اما در چشم‌اندازی دیگر، معاملات آتی S&P500 بر زیان‌های خود در آسیا افزوده است که به وضوح، کاهش ریسک‌پذیری فعالان بازار را به تصویر می‌کشد.

در این بین، آنچه توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است اینکه قیمت طلا علیرغم افزایش شدید دلار آمریکا توانسته است از روند نزولی دفاع کند.

به علاوه، کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا نیز بهای طلا را مورد حمایت قرار می‌دهد؛ در همین راستا، خوش‌بینی فزاینده در مورد تصویب لایحه‌ی جدید سقف بدهی ایالات متحده در کنگره، به شدت بر بازده خزانه‌داری ایالات متحده تأثیر گذاشته و بازده ارائه‌شده در اوراق قرضه‌ی 10 ساله‌ی دولت آمریکا، 3.68 درصد کاهش یافته است.

بدیهی است که اتخاذ رویکرد محافظه‌کارانه در چنین شرایطی، عملکردی بسیار منطقی است؛ زیرا با توجه به قدرت دلار آمریکا و افزایش انتظارات برای تشدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو احتمال می‌رود که قیمت طلا با فشار مواجه شود.

فشار بر قیمت طلا

در دورنمای نزدیک، داده‌های شغلی و انتشار کتاب بژ فدرال رزرو به شدت مورد توجه قرار خواهند گرفت. برآوردها در این زمینه حاکی از آن است که مجموع فرصت‌های شغلی در مقابل انتشار 9.59 میلیونی قبل، به 9.375 میلیون کاهش یافته است.

تحلیل تکنیکال طلا با استفاده از نمودار دو ساعته

قیمت طلا پس از ارائه‌ی الگوی نمودار نزولی که در مقیاس دو ساعته شکل گرفت، جایگاه خود را از سمتی جانبی در حوالی 1960.00 دلار تثبیت کرد. لازم به یادآوری است که شکست الگوی فوق حاکی از بازگشت صعودی است.

از سوی دیگر، میانگین متحرک نمایی 20 دوره‌ای (20-EMA) در 1953.36 دلار، لایه‌ی امنی برای گاوهای نر طلا فراهم می‌کند.

به علاوه، شاخص قدرت نسبی (14-RSI) تلاش می‌کند تا به محدوده‌ی صعودی 60.00 الی 80.00 تغییر مکان دهد. وقوع چنین وضعیتی، فعال‌شدن مومنتوم صعودی را به دنبال خواهد داشت.

نمودار دو ساعته طلا

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 11:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین