خبر

آوالانچ در یک منطقه‌ حمایت حیاتی

آوالانچ در یک منطقه‌ حمایت حیاتی

آوالانچ اکنون در یک منطقه‌ی حمایت حیاتی قرار گرفته است؛ منطقه‌ای که پیش‌تر در مسیر قیمت آن تاثیرگذار بود. اکنون، آوالانچ به کدام جهت حرکت خواهد کرد؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از نیوزبی‌تی‌سی، در حال حاضر به‌رغم وجود احساسات نزولی پایدار در بازار کریپتو، قیمت آوالانچ (AVAX) تاکنون تا حدودی مومنتوم صعودی از خود نشان داده است. هم‌اکنون، این التکوین در اطراف یک خط حمایت حیاتی در نوسان است؛ این خط حمایت در ماه‌های گذشته باعث افزایش قیمت آوالانچ شده بود. این ارز دیجیتال در نمودار هفتگی خود شاهد کاهش ارزش تقریبا 2 درصدی بوده است.

با توجه به کاهش تقاضا و میزان انباشت پایین آوالانچ در روزهای اخیر، اندیکاتورهای تکنیکال این التکوین نیز علائم نزولی را نشان می‌دهند. از این رو، برای این‌که آوالانچ بتواند اعتماد خریداران را بار دیگر به خود جلب کند، باید سطح حمایت کنونی خود را حفظ کرده و تلاش کند سطح مقاومت پیش روی خود را نیز از میان بردارد. از سویی دیگر، افزایش احتمالی قیمت بیت کوین (BTC) نیز بر روند قیمت التکوین‌ها تاثیر گذاشته و باعث افزایش آن خواهد شد.

با وجود این، چنان‌چه قیمت بیت کوین به زیر 27,500 دلار کاهش یابد، بعید است که آوالانچ بتواند از سطح مقاومت پیش روی خود عبور کند. ولی اگر آوالانچ به هر شکل بتواند از این سطح مقاومت عبور کند، احتمالا یک حرکت صعودی را آغاز خواهد کرد. از طرفی دیگر، کاهش ارزش بازار آوالانچ در حال حاضر نشان‌دهنده‌ی حفظ فشار فروش در بازار این التکوین است.

تحلیل قیمت آوالانچ: نمودار یک روزه

نمودار یک روزه آوالانچ

در زمان نگارش این مطلب، آوالانچ در زیر سطح 14.20 دلار معامله می‌شود. اگر فشار فروش در ادامه بیش‌تر نشود، آوالانچ احتمالا بتواند به سطوح بالاتر صعود کند.

نزدیک‌ترین سطح مقاومت در برابر حرکت صعودی آوالانچ در حوالی منطقه‌ی 14.70 دلاری قرار دارد. عبور از این سطح می‌تواند مسیر حرکت صعودی آوالانچ را به سمت 15 دلار و بالاتر از آن هموار کند. از سوی دیگر، پایین‌تر آمدن قیمت آوالانچ از سطح کنونی احتمالا باعث سقوط آن تا سطح 14 دلار و حتی سطوح پایین‌تر خواهد شد.

با وجود این، اگر خریداران بیش‌تری وارد بازار شوند، گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت هستند) می‌توانند موقعیت خود را در بازار تقویت کنند. حجم معاملات آوالانچ در روز گذشته کاهش یافته بود؛ این مسئله حاکی از تاثیرگذاری فشار فروش بر قیمت این التکوین است.

تحلیل تکنیکال

نمودار تکنیکال آوالانچ

آوالانچ در سراسر ماه می دچار کاهش تقاضا شده بود. شاخص قدرت نسبی (RSI) آن اکنون همچنان زیر سطح 50 باقی مانده است؛ این مسئله نشان می‌دهد تعداد فروشندگان از خریداران بیش‌تر شده است. به این ترتیب، ناتوانی آوالانچ در صعود به سطوح بالاتر می‌تواند تقاضا را بیش از پیش کاهش دهد.

به علاوه، قیمت آوالانچ به زیر خط میانگین متحرک ساده‌ی 20 روزه سقوط کرده است. این مسئله نشان از تسلط فروشندگان بر بازار دارد. همچنین، این مسئله نشان‌دهنده‌ی وجود احساسات منفی در بازار این التکوین نیز هست.

نمودار تکنیکال آوالانچ

در مجموع، اگر آوالانچ قیمت خود را به بالای سطوح کنونی رسانده و موقعیت خود را حفظ کند، احتمالا شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود. با وجود این، موفقیت تلاش‌های صعودی گاوها تا حد زیادی به وضعیت کلی بازار کریپتو و حمایت خریداران بستگی دارد.

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 9:30 روز چهارشنبه 31 می / 10 خرداد – آوالانچ با 1.97 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 14.18 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت آوالانچ در محدوده‌ی کف 14.15 دلار تا سقف 14.72 دلار در نوسان بوده است. با وجود این، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی آوالانچ اکنون با 18.66 درصد افزایش به رقم 149,534,154 دلار رسیده است.

همچنین، ارزش آوالانچ در برابر بیت کوین هم‌اکنون 0.19 درصد افزایش، ولی در برابر اتریوم (ETH) حدود 0.57 درصد کاهش یافته است.

ارزش کل بازار آوالانچ نیز در حال حاضر با 2.01 درصد کاهش به رقم 4,880,016,257 دلار رسیده است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ، آوالانچ یک رتبه پایین‌تر از شیبا اینو (SHIB) و یک رتبه بالاتر از دای (DAI) در جایگاه شانزدهم قرار دارد.

نمودار قیمت آوالانچ

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 09:14
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین