خبر

سفر نزولی طلا ادامه دارد؟

سفر نزولی طلا ادامه دارد؟

در حالی که شاخص دلار آمریکا قصد دارد سقف قیمت روزانه را در بالای 104.34 ثبت کند، بهای طلا به حوالی سطح 1940.00 کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا (XAU/USD) پس از عقب‌نشینی کوتاه‌مدت حوالی سطح 1946.70 دلار در جلسه‌ی آسیایی، شاهد فشار شدید فروش بود؛ گفتنی است که این فلز گرانبها سفر نزولی خود را تا نزدیکی سطح 1940.00 دلار امتداد داده است.

اما در آن سوی بازی، شاخص دلار آمریکا (DXY) تمام ضررهای خود را جبران کرده و قصد دارد بالاترین قیمت روز را بالای سطح 104.34 به ثبت برساند. 

در چشم‌انداز سهام، معاملات آتی S&P500 به طور مداوم سودهای به‌دست‌آمده در روز دوشنبه را کاهش می‌دهند، چرا که سرمایه‌گذاران نگران وضعیت جلسه‌ی معاملاتی روز سه‌شنبه هستند که احتمالأ پس از پایان هفته‌ی طولانی به شدت نوسان خواهد داشت. از سوی دیگر، از آنجا که سرمایه‌گذاران یک افزایش دیگر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را پیش‌بینی می‌کنند، چندان عجیب نیست که حال و هوای کلی بازار محتاطانه شده است.

حال و هوای محتاطانه‌ی بازار

پیش از این رویدادها، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، با اشاره به کاهش نقدینگی در اقتصاد کنونی، صریحأ به شرایط سخت اعتباری تأکید کرد که بانک‌های‌ منطقه‌ای ایالات متحده به عنوان جایگزین عملکرد بانک مرکزی اعمال می‌کنند. در همین راستا می‌توان به وضوح دید که شرکت‌ها گرچه در تأمین الزامات سرمایه‌ی در گردش با موانعی روبرو هستند، اما از فعالیت با ظرفیت کمتر رضایت کامل دارند.

با تمام این‌ها، داده‌های جدید حاکی از آن بود که هزینه‌های مصرف‌کننده در اقتصاد ایالات‌متحده در حال افزایش است و شرایط بازار کار آنطور که انتظار می‌رفت به رکود گرایش نداشته است، که این امر به نوبه‌ی خود فدرال رزرو را وادار می‌کند همچنان بر طلسم سخت‌گیری سیاست‌های پولی خود پایبند باشد.

و اما در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی در این هفته، انتشار داده‌های اشتغال ایالات متحده، شفاف‌سازی بیشتری در مورد الگوی آتی نرخ بهره ارائه می‌دهد. طبق اجماع، انتظار می‌رود داده‌های تغییرات پردازش خودکار استخدامی (ADP) روز پنج‌شنبه، ۱۷۰ هزار پایین‌تر از ۲۹۶ هزار نسخه‌ی قبلی باشد.

تحلیل تکنیکال طلا با کمک نمودار ساعتی

نمودار ساعتی طلا حاکی از آن است که قیمت طلا شکست (بریک‌اوتی) از انقباض نوسانات را به همراه داشته است و پیش‌بینی می‌شود کاهش عمودی داشته باشد. پیش از این، فلز گرانبها پس از شکست الگوی نمودار مثلث متقارن در مقیاس ساعتی، حرکت نزولی را به تصویر کشید.

گذشته از آن، میانگین متحرک نمایی 50 دوره‌ای (50-EMA) در سطح 1948.00 دلار به عنوان مانعی برای قیمت طلا عمل کرده است.

در عین حال، شاخص قدرت نسبی (14-RSI) به زیر 40.00 سقوط کرده که صریحأ بیان می‌کند که حرکت نزولی آغاز شده است.

نمودار ساعتی قیمت طلا

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 08:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین