خبر

در انتظار چه روندی برای طلا و نقره باشیم؟

در انتظار چه روندی برای طلا و نقره باشیم؟

با بروز رویدادهایی همچون بحران بانکی و سقف بدهی، بازار فلزات گرانبها در ماه مه تحت فشار بود؛ تحلیلگران در مورد بقیه سناریوی قیمت طلا و نقره در ابهام هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت کیتکونیوز درباره‌ی تحولات و نوسانات طلا و نقره، و چشم‌انداز این دو فلز گرانبها اینگونه می‌نویسد: 

اگر بخواهیم کاوشی همه‌جانبه در بازارهای فلزات گرانبها داشته باشیم، پس از اینکه بحران بانکی به جای آنکه یک تاثیر مسری داشته باشد -که البته اغلب از همین می‌ترسیدند- به یک حادثه‌ی منزوی تبدیل شد، بیشترین بخش ماه مه در فشار گذشت. در پی محوشدن این سناریو، داستان جدیدی پیرامون یک پیش‌فرض بالقوه در ایالات متحده شکل گرفت که در آن گروه جدیدی از سفته‌بازان در بخش پوزیشن لانگ طلا و نقره وارد بازی شدند. این معامله‌گران همان کسانی هستند که اغلب دارایی‌ها را در قله خریداری می‌کنند و در دره می‌فروشند و بالعکس.

در ادامه، رالی عظیم روز پنج‌شنبه‌ی نزدک و سقوط قیمت طلا به زیر 1950 دلار به احتمال زیاد باعث شد تا این دلالان کوتاه‌مدت از بازار خارج شوند. آنچه مسلم است با نزدیک‌شدن به آخرین مهلت سقف بدهی در این هفته، نوسانات در بازارهای فلزات گرانبها و سهام باید همچنان افزایش یابد.

انتظار می‌رود در این هفته شاهد یک توافق در آخرین لحظه و البته معوق‌ماندن امور باشیم. در این شرایط، فلزات گرانبها به احتمال زیاد در آن نقطه تسلیم خواهند شد و در حالی که بدون تغییر یا در سطحی بالاتر در روز بسته می‌شوند، کف قیمت پائین‌تری ایجاد می‌کنند. آیا این برای بازگشت طلا به روند خنثی یا صعودی کافی است؟ به احتمال زیاد نه. ما به داده‌های اقتصادی بیشتری از ایالات متحده نیاز داریم تا به تعدیل و تسکین انتظارات برای افزایش مجدد نرخ بهره در ماه ژوئیه و در نهایت، تغییر رویکرد فدرال رزرو منجر شود.

در آن نقطه، بازدهی خزانه‌داری دو ساله احتمالاً «به اوج خود رسیده است» که بالاترین ارزش دلار و پایین‌ترین قیمت طلا را به تصویر می‌کشد. 

تحلیل طلا به کمک نمودار روزانه طلا

نمودار روزانه طلا

پس‌زمینه تکنیکال، طلا را در یک «روند نزولی» قرار می‌دهد، زیرا براساس گزارش قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو، افزایش مجدد نرخ بهره در ماه جولای و یک یا دو کاهش نرخ تا پایان سال محتمل‌تر است.

طلا در سطح 1950 دلار و نزدیک به حمایت بحرانی باقی می‌ماند؛ علاوه بر آن، فلز زرد برای به چالش‌کشیدن سطح 2000 دلار، باید سطح 1980 دلار را در نمودارها بازپس گیرد. هنگامی که قیمت طلا در بالای 2000 دلار بسته شود، بدیهی است که سران سخنگو در شبکه‌های خبری-مالی بیدار شوند و یک بار دیگر تعقیب و گریز را آغاز کنند و مع‌الوصف، بالاترین سطح تاریخ را در بازی باقی می‌گذارند.

به یاد داشته باشید، این داستان می‌تواند مشابه بازار گاوی طلا در سال 2018 الی 2020 باشد، همان نقطه‌ی زمانی که فدرال رزرو اعلام کرد سه افزایش نرخ دیگر وجود خواهد داشت و در نهایت هیچ اتفاقی نیفتاد. در ادامه، فدرال رزرو مسیر خود را معکوس کرد و کاهش نرخ بهره را استارت زد. این امر باعث شد تا طلا 650 دلار افزایش یابد که البته این موضوع هدف 2500 دلاری ما را در 12 تا 18 ماه آینده، قابل حصول می‌کند.

تحلیل نقره به کمک نمودار روزانه نقره

نمودار روزانه نقره

الگوی نمودار نقره از ابتدای ماه مه به طور قابل توجهی شبیه به طلا بوده است، به طوری که قیمت‌ها اولین شکاف فیبوناچی 50% اصلاحی را در 23 دلار رد کردند. اصلاحات اخیر فرصت عالی دیگری را به ما می‌دهد تا با استفاده از 1000 فقره قرارداد نقره دسامبر به پوزیشن‌های اصلی اضافه کنیم. ناگفته نماند که انتظار می‌رود طی 18 تا 24 ماه آینده، مس به بالاترین حد خود، و نقره نیز به 35 دلار در هر اونس برسد.

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 7 خرداد 1402 ساعت 15:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین