خبر

افزایش فعالیت نهنگ‌های اتریوم

افزایش فعالیت نهنگ‌های اتریوم

طبق داده‌های بازار، میزان فعالیت نهنگ‌های اتریوم در سال 2023 افزایش یافته است. نهنگ‌ها در سال جاری موجودی اتریوم خود را به بیش از 9 میلیارد دلار رسانده‌اند

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از بیت‌کوینیست، اکوسیستم اتریوم در سال جاری شاهد روند عجیب و جالبی بوده است. بر اساس گزارش‌ها، تعداد نهنگ‌های اتریوم همچنان در حال افزایش است. این سرمایه‌گذاران زیرک که شهرت‌شان به خاطر خرید و انباشت مقادیر زیادی ارزهای دیجیتال است، در مجموع 30.07 میلیون اتریوم (ETH) به ارزش بیش از 9 میلیارد دلار را در کیف‌های پول خود جمع‌آوری کرده‌اند.

این آمار نشان‌دهنده‌ی افزایش شدید فعالیت‌ نهنگ‌ها در سال جاری است؛ زیرا میزان موجودی اتریوم نهنگ‌ها در ابتدای سال 26.56 میلیون توکن بود. انباشت اتریوم توسط این نهنگ‌ها نه تنها نشان‌دهنده‌ی افزایش اعتماد آن‌ها نسبت به ارزهای دیجیتال است، بلکه نشان‌دهنده‌ی رشد محبوبیت بزرگ‌ترین التکوین بازار و ارز دیجیتال شماره‌ی دو جهان نیز هست. 

همچنین، افزایش تعداد نهنگ‌های اتریوم نشان‌دهنده‌ی افزایش قابل توجه موجودی آدرس‌هایی است که بیش از 0.1 درصد از کل عرضه‌ی اتریوم را در اختیار دارند. شرکت تحلیل داده‌های آن‌چین اینتودبلاک با اشاره به افزایش میزان فعالیت نهنگ‌های اتریوم، بر اهمیت انباشت این ارز دیجیتال توسط این بخش از فعالان بازار کریپتو تاکید کرده است.

میزان فعالیت نهنگ های اتریوم

افزایش فعالیت‌ و میزان انباشت اتریوم توسط نهنگ‌ها احتمالا تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله افزایش محبوبیت مکانیسم اجماع اثبات سهام اتریوم (PoS) ایجاد شده است.

با انتقال اتریوم از مدل اثبات کار (PoW) به اثبات سهام، بسیاری از صاحبان اتریوم انگیزه‌ی بیش‌تری پیدا کردند تا میزان موجودی خود را افزایش داده و آن را سهامگذاری کنند.

نکته‌ی جالب این است که از زمان راه‌اندازی پروژه‌ی شانگهای که ویژگی‌های کلیدی از جمله ایجاد قابلیت برداشت اتریوم‌های سهامگذاری‌شده را به این اکوسیستم اضافه کرده است، شاهد افزایش قابل توجهی در میزان سهامگذاری در شبکه‌ی اتریوم بوده‌ایم.

امروز بازار کریپتو سبزپوش شده است. بیش‌تر 100 ارز دیجیتال برتر بازار در روز جاری افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. بیت کوین (BTC) هم‌اکنون با 1.99 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 27,220 دلار معامله می‌شود. قیمت اتریوم نیز امروز افزایش یافته است.

نمودار قیمت اتریوم

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 15:00 روز یک‌شنبه 28 می / 7 خرداد – اتریوم با 1.10 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 1,846 دلار معامله می‌شود. با وجود این، ارزش آن در برابر بیت کوین هم‌اکنون 0.88 درصد کاهش یافته است. همچنین، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی اتریوم نیز اکنون با 17.46 درصد کاهش به رقم 4,066,861,484 دلار رسیده است.   

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 7 خرداد 1402 ساعت 14:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین