خبر

طلا قصد گران شدن دارد

طلا قصد گران شدن دارد

تحلیلگران عقیده دارند علی‌رغم اقدامات آمریکا برای حل بحران بانکی، این بحران هنوز پایان نیافته و تأثیر آن بر بازار بعدها مشخص خواهد شد. بنابراین قیمت طلا بین 1930 تا دوهزار دلار باقی می‌ماند.

به گزارش سایت طلا،پس از عقب‌نشینی ابتدای هفته فلز زرد مجددا عزم خود را به مرز ۲ هزار دلاری جزم کرده است.

قیمت طلا امروز افزایش یافت. طلا بهترین عملکرد ماهانه خود را از ژوئیه 2020 داشته است. بحران اخیر سیستم بانکی آمریکا امید به آرام‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو این کشور را افزایش داده و جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران بیشتر کرده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلار افزایش به 1982 دلار رسید.

طلا همچنین در آستانه دومین افزایش پیاپی فصلی قرار دارد و 8.6 درصد طی سه ماه گذشته افزایش یافته است.

ارزش دلار هم دومین کاهش فصلی خود را تجربه می‌کند که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

قیمت طلا پس‌از فروپاشی ناگهانی دو بانک آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی تا بیش‌از 2000 دلار افزایش یافت و این احتمال را بالا برد که فدرال‌رزرو روند افزایش نرخ بهره را برای جلوگیری از اختلال بیشتر در سیستم بانکی جهانی متوقف کند. بازارها 48.9 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را در ماه مه متوقف کند.

با وجود این‌که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند علی‌رغم اقدامات آمریکا برای حل بحران بانکی، این بحران هنوز پایان نیافته و تأثیر آن بر بازار بعدها مشخص خواهد شد. بنابراین قیمت طلا بین 1930 تا دوهزار دلار باقی می‌ماند.

جف کلینتاپ، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری جهانی تاکید کرد: «به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای مطمئن هستند که آشفتگی بانکی کاهش خواهد یافت و ما به اوج افزایش نرخ بانک مرکزی نزدیک شده‌ایم.


قیمت نقره امروز با 0.15 درصد افزایش به 24 دلار و 3 سنت رسید و پلاتین با 0.32 درصد افزایش 987 دلار و 60 دلار سنت معامله می‌شود.

درحال حاضر بیشتر سرمایه‌گذاران تمرکز خود را بر روی پیش‌بینی حرکت بعدی فدرال رزرو گذاشته‌اند براساس تخمین‌های کنونی بازارها شانس پنجاه پنجاهی را برای عدم تغییر نرخ بهره در نشست ماه می قائل هستند.

همچنین تا زمان نشست بعدی فدرال رزرو در صورتی که شاخص‌های تورمی کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد احتمال توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر می‌شود.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
جمعه 11 فروردین 1402 ساعت 11:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین