خبر

بهبود احساسات ریسک و گام مثبت دلار

بهبود احساسات ریسک و گام مثبت دلار

با بهبود احساسات ریسک ناشی از برطرف‌شدن نگرانی‌ها در مورد بحران بانکی، دلار امروز افزایش یافت؛ اکثر ارزهای کلیدی دیگر اما با کاهش روبرو شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، دلار آمریکا در روز پنج‌شنبه گامی به جلو برداشت؛ و این موضوع بدان دلیل بود که از یک سو، نگرانی‌ها در مورد بخش بانکی کاهش یافت و به بهبود احساسات ریسک کمک کرد و از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران توجه خود را به مبارزه‌ی فدرال رزرو علیه تورم معطوف کردند.

شاخص دلار که ارز ایالات متحده را در برابر شش همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند، پس از افزایش 0.19 درصدی یک شبه، با 0.097 درصد افزایش به 102.73 رسید. با این وجود، به دلیل آشفتگی نسبی بازار که ناشی از مشکلات در صنعت بانکداری بود، شاخص در مسیر کاهش 2 درصدی برای ماه مارس قرار داشت.

کریستوفر وونگ، استراتژیست ارزی در OCBC در سنگاپور، خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد که با کم‌رنگ‌شدن نگرانی‌های مربوط به سرایت بحران در بانک‌ها و پیشرفت در بازارهای سهام چین، احساس ریسک گسترده‌تر تداوم داشته باشد. در حالی که تمایل به ریسک تا حدودی در این هفته تداوم یافت، ما انتظار داریم که جریان‌های پایان ماه در کنار جریان‌های خارج از ریسک، معاملات دو طرفه را هدایت کنند.»

در چند هفته‌ی گذشته در پی فروپاشی ناگهانی دو وام‌دهنده‌ی آمریکایی و نجات کردیت سوئیس، سهام بانکی همراه با دلار تحت فشار قرار گرفتند که این امر خود در سایه‌ی نگرانی‌هایی مبنی بر نرم‌شدن فدرال رزرو در مبارزه‌ی خود با تورم و افزایش نرخ بهره اتفاق افتاد.

اما بدون هیچ نشانه‌ی دیگری از شکاف در بخش مالی و اقدامات تنظیم‌کنندگان مقررات، سرمایه‌گذاران در حال حاضر تا حدی آرام شده‌اند. و البته تمرکز به اقدام فدرال رزرو در نشست بعدی خود در ماه می، بازگشته است.

تینا تنگ، تحلیلگر بازار در سی‌ام‌سی مارکتز می‌گوید: «با محوشدن ترس از رکود، تمرکز بازار اکنون به داده‌های PCE ایالات متحده در اواخر این هفته معطوف شده است که به عنوان مؤلفه‌ی مطلوب تورم فدرال رزرو تلقی می‌شود.»

تمرکز بر داده‌های کلیدی

وی با تأکید بر موضع احتیاط افزود: «اگر تورم راه را هموار نکند، ممکن است فدرال رزرو به اندازه‌ای که تصور می‌شد، بازار پسند نباشد.»

یورو با 0.13 درصد کاهش به 1.0829 دلار رسید، اما در مسیر پایان ماه با افزایش 2 درصدی قرار داشت. پوند(استرلینگ) پس از افت 0.2 درصدی در روز چهارشنبه، با 0.11 درصد کاهش، در 1.2297 دلار معامله شد.

ین ژاپن پس از افت 1.5 درصدی یک شبه، با 0.05 درصد افزایش به 132.77 در هر دلار رسید. این ارز در آستانه‌ی پایان سال مالی ژاپن در روز جمعه، در نوسان بوده است. دلار استرالیا با 0.21 درصد کاهش به 0.667 دلار رسید، در حالی که کیوی با 0.22 درصد کاهش به 0.621 دلار رسید.

دلار استرالیا

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 10 فروردین 1402 ساعت 10:27
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین