خبر

موانعی بر سر راه صعود یورو

موانعی بر سر راه صعود یورو

با توجه به اینکه یورو در روز گذشته، جلسه‌ی معاملاتی آرامی را پشت سر گذاشت، امروز تلاش کرد تا بالای سطح 1.08 ثابت بماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، یورو به طور محکم و استوار، بالاتر از سطح 1.08 باقی مانده است، البته در ادامه‌ی حرکت صعودی قوی با دشواری خاصی مواجه است.

از ویژگی‌های برجسته‌ی جلسه‌ی معاملاتی دیروز سه‌شنبه 28 مارس 2023 مصادف با 8 فروردین 1402، یک حرکت صعودی ملایم بود که به ارز اروپایی کمک کرد تا سطح 1.08 را حفظ کند، البته از ادامه‌ی آن تا 1.09 فاصله‌ی زیادی داشت.

وضعیت عملکرد نسبتأ ضعیف دیروز همراه با نوسانات جزئی در بازارهای سهام بین‌المللی، یک روز معاملاتی بسیار آرام را رقم زد و دامنه‌ی نوسانات تنها به 50 واحد پایه محدود شد.

ارز اروپایی

کریستین لاگارد دورنمای جدیدی را به بازارها اضافه نکرد؛ از این رو، تصویر کلی با حفظ موضع تهاجمی‌تر بانک مرکزی اروپا در حال حاضر یکی است، اگرچه سطح نهایی احتمالی نرخ‌های بهره به وضوح حامی دلار بالاتر است.

با این حال، کاهش قابل توجه شکاف که چند ماه قبل مشهود بود، به نفع ارز اروپایی بوده و در کنار اظهارات تندروانه‌ی مقامات بانک مرکزی اروپا، باعث شده است که ارز اروپایی به شدت از سطوح پایین در سپتامبر 2022 بهبود یابد.

آخرین تحولات همراه با بحران در بخش بانکی ایالات متحده حاکی از آن بود که این تغییر و تحولات در مسیر حفظ سیاست‌های سختگیرانه‌ی پولی به عنوان وزنه‌ای برای فدرال رزرو عمل می‌کنند، عاملی که در واقع نقش یک کاتالیزور را برای ارز آمریکا داشت و دیری نپائید که دلار آمریکا آخرین سودهای خود را که تا سطح 1.05 کسب کرده بود، از دست داد.

دلار آمریکا

به علاوه این رویدادها منجر به قدرت‌گرفتن این چشم‌انداز شد که ارز واحد اروپایی حتی قیمت‌های بالاتری را نیز تجربه خواهد کرد، اما این چیزی است که به راحتی اتفاق نمی‌افتد و به همین دلیل اکثر معامله‌گران ترجیح می‌دهند در افت بازار قرار نگیرند و از روندی که عمر کوتاهی دارد، پیروی نکنند.

برای امروز نیز، یک دستور کار اقتصادی کاملأ خنثی در جریان است و به همین دلیل کم و بیش انتظار تصویری مشابه دیروز، منطقی خواهد بود.

محتمل‌ترین سناریو این است که دامنه‌ی تغییرات محدود خواهد بود و قیمت‌هایی نزدیک به سطح 1.09 یا به تبع آن کاهش شدید به 1.07، امر بعیدی به نظر می‌رسد.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 9 فروردین 1402 ساعت 12:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین