خبر

دلار و تلاش برای توقف ضرر

دلار و تلاش برای توقف ضرر

گرچه دلار امروز اندکی ضررهای دو روز قبل را جبران کرد، اما به دلیل بروز اعتماد به بخش بانکداری همچنان شکننده است؛ سایر ارزها در برابر دلار نوسانی بودند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، بهای دلار آمریکا در روز چهارشنبه و در معاملات اولیه‌ی اروپا افزایش یافت و بدین ترتیب تلاش کرد تا ضررهای دو روزه را متوقف کند؛ البته با توجه به اعتماد فزاینده به سلامت بخش بانکداری جهانی، این روند تداوم چندانی نداشت و پناهگاه امن شکننده باقی ماند.

در ساعت 03:00 به وقت شرقی (07:00 GMT)، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر ارزیابی می‌کند، پس از افت حدود 0.3 درصدی در هر یک از دو جلسه‌ی گذشته، با 0.2 درصد افزایش در سطح 102.328 معامله شد.

این شاخص اندکی بالاتر از کف قیمت هفته‌ی گذشته یعنی 101.91 قرار دارد که ضعیف‌ترین سطح آن از اوایل فوریه تاکنون است.

مایکل بار، معاون نظارت فدرال رزرو، در حالی که تلاش می‌کرد به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد که سرایت گسترده‌ی ناشی از ورشکستگی چند بانک منطقه‌ای، امری بعید است، روز سه شنبه در جلسه‌ی کمیته بانکی سنا سیستم بانکی ایالات متحده را «سالم و انعطاف‌پذیر» قلمداد کرد.

با تمام این‌ها، اکنون توجه به این موضوع معطوف شده است که آیا سیاست‌گذاران فدرال رزرو در مورد تداوم چرخه‌ی افزایش نرخ بهره در اوایل ماه مه، اطمینان کافی دارند یا خیر.

در چشم‌انداز اوراق بهادار، به دلیل بروز انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد، بازدهی اوراق قرضه یک شبه افزایش یافت و به دلار کمک کرد، در حالی که بازدهی شاخص 10 ساله‌ی ایالات متحده به بالاترین حد یک هفته‌ای خود رسید.

با این حال، نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس، در اوایل این هفته با هشدار نسبت به تأثیر اقتصادی بحران اعتباری، بر این نکته اذعان داشت که آشفتگی اخیر بانک‌ها خطر رکود اقتصادی ایالات متحده را افزایش داده است.

خطر رکود اقتصادی

در چشم‌انداز جفت‌ارزها، بر اساس داده‌های موسسه GfK در روز چهارشنبه، یورو/دلار EUR/USD با 0.1٪ کاهش به 1.0831 رسید. احساسات مصرف‌کننده‌ی آلمان در ماه آوریل افزایش می‌یابد، البته کمتر از حد انتظار است اما می‌تواند اثرگذار باشد.

بنا به گفته‌ی GfK، گزارش ماه آوریل که برای ششمین ماه متوالی افزایش یافته، حاکی از آن است که احساسات گرچه در مسیر بهبود قرار دارد، اما سرعت رشد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

پوند/دلار (GBP/USD) 0.1 درصد کاهش یافت و به 1.2328 رسید؛ شایان ذکر است پس از آن که اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در مورد اهمیت مقابله با تورم در اوایل این هفته نسبتاً بدبین به نظر می‌رسید، این جفت‌ارز به طور گسترده سودهای اخیر خود را حفظ کرد. ING رسیدن پوند/دلار به مقاومت‌های کلیدی 1.2426 و 1.2500 را انتظار دارد.

دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) حساس به ریسک 0.4 درصد کاهش یافت و به 0.6680 رسید و دلار/ین (USD/JPY)  0.8 درصد افزایش یافت و به 131.93 رسید.

و در نهایت، در سرزمین اژدها، دلار/یوان (USD/CNY) 0.2 درصد افزایش یافت و به 6.8895 رسید. این جفت‌ارز در بحبوحه‌ی عدم قطعیت در مورد قدرت بازگشت اقتصادی چین در سال جاری، به سطح 7 بازگشته است.

دلار/یوان

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 9 فروردین 1402 ساعت 11:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین