خبر

جهش اتریوم با اعلام تاریخ به‌روزرسانی شانگهای

جهش اتریوم با اعلام تاریخ به‌روزرسانی شانگهای

سرانجام، زمان اجرای به‌روزرسانی شانگهای که بسیاری از افراد جامعه‌ی اتریوم مشتاقانه منتظر آن هستند، تعیین شد. هم‌زمان، امروز قیمت اتریوم 4٪ افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتوپوتیتو، تیم پشتیبانی پروتکل اتریوم در 28 مارس / 8 فروردین، اطلاعات تازه‌ای را در مورد زمان راه‌اندازی مین‌نت شاپلا منتشر کرد. آن‌ها اعلام کردند که این هارد فورک در 12 آوریل /23 فروردین - دو هفته‌ی دیگر - اجرا خواهد شد.

شاپلا (Shapella) نام جدید پروژه‌ی به‌روزرسانی شانگهای است. از آن‌جا که در این به روزرسانی، تغییراتی در لایه‌ی اجرا (شانگهای) و لایه‌ی اجماع (کاپلا) رخ می‌دهد، تیم پشتیبانی اتریوم این دو نام را با هم ترکیب کردند و نام شاپلا را از آن به وجود آوردند.

به علاوه، پاداش افرادی که بتوانند تا تاریخ 5 آوریل /16 فروردین به اشکالات و نقطه ضعف‌های پروژه‌ی شاپلا پی ببرند، دو برابر شده است.

همچنین، تیم پشتیبانی اتریوم در این گزارش تصریح کرد که این به‌روزرسانی به ولیدیتورها (اعتبارسنج‌ها) امکان می‌دهد توکن‌های سهامگذاری‌شده‌ی خود را از بیکن چین به لایه‌ی اجرا برگردانند.

تیم توسعه‌دهنده‌ی اتریوم در این گزارش افزود: «همچنین، قابلیت‌های جدیدی نیز قرار است به لایه‌ی اجرا و لایه‌ی اجماع اضافه شوند.»

از سویی دیگر، برخی از کارشناسان کریپتو نگران هستند که با اجرای این به‌روزرسانی مقدار زیادی از اتریوم‌های سهامگذاری‌شده ناگهان از شبکه خارج شده و در بازار به فروش رسانده شود. این مسئله مسلما باعث سقوط قیمت اتریوم (ETH) خواهد شد. با وجود این، از آن‌جا که به دلایل امنیتی، این فرایند به صورت مرحله به مرحله اجرا می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی بیفتد.

فرایند برداشت اتریوم‌های سهامگذاری‌شده اصطلاحا به صورت «پویا» طراحی شده و میزان آن بر اساس تعداد ولیدیتورهایی که اقدام به خروج اتریوم از شبکه می‌کنند، محدود خواهد شد. به علاوه، ولیدیتورها برای برداشت اتریوم‌های خود باید یک فرآیند دو مرحله‌ای را طی کنند. این مسئله نیز از خروج ناگهانی مقدار زیادی از اتریوم جلوگیری می‌کند.

نمودار قیمت اتریوم

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 10:15 روز چهارشنبه 29 مارس / 9 فروردین – اتریوم با 3.40 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 1,791 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت اتریوم در محدوده‌ی کف 1,712 دلار تا سقف 1,796 دلار در نوسان بوده است. ارزش کل بازار اتریوم هم‌اکنون با 3.35 درصد افزایش به رقم 219,230,433,290 دلار رسیده است.

اتریوم امروز بیش‌تر زیان‌های ناشی از انتشار خبر شکایت کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) از صرافی بایننس را در روز گذشته جبران کرده است و در مسیر شکستن دوباره‌ی سد 1,800 دلار است.

اتریوم در حال حاضر از بالاترین قیمت تاریخی خود در نوامبر 2021 یعنی 4,878 دلار، 63.5 درصد فاصله دارد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 9 فروردین 1402 ساعت 09:57
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین