خبر

یورو در سربالایی با شیب ملایم

یورو در سربالایی با شیب ملایم

با برطرف‌شدن نگرانی‌ها در مورد دویچه بانک و بهبود بازارهای سهام، یورو پس از سپری‌کردن روز بی‌نوسان گذشته، امروز حرکت صعودی نسبتأ آرامی را در پیش گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، یورو، این اروپایی اروپایی پس از یک دوشنبه‌ی بسیار آرام، مومنتوم نسبتأ صعودی خود را که تاکنون متضمن سطح 1.08 بوده، حفظ می‌کند.

در حالی که نگرانی‌ها در مورد دویچه بانک آلمان تا حدی مرتفع شد، اطلاعیه‌ی دیروز موسسه‌ی آیفو در مورد روند اقتصاد آلمان که نشانه‌هایی از بهبود و روزی آرام را در بازارهای بین‌المللی سهام به تصویر کشید، به نفع یورو بود.

از آن گذشته، در شرایطی که اجتناب از ریسک سرمایه‌گذاری که در هفته‌ی گذشته مشاهده شد، تا حد زیادی محدود شده است، دلار آمریکا فضای حمایتی پیدا نمی‌کند و در نتیجه به آرامی از سودهای به‌دست‌آمده به ویژه سودهای جمعه‌ی گذشته، فاصله می‌گیرد.

فضای حمایتی محدود دلار

در عین حال، اشاره‌ها و شعارهای بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش بعدی نرخ بهره و همچنین اظهارات مستمر مقامات مختلف که شرط‌بندی‌ها را بر روی حرکت‌های بعدی بانک مرکزی اروپا داغ نگه می‌دارد، همچنان حامی پول اروپایی است.

از میان موضوعات مورد توجه امروز، سخنرانی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و شاخص اعتماد مصرف‌کننده برای اقتصاد ایالات متحده، برجسته است.

با تمام این‌ها، حرکت صعودی ملایم ارز اروپایی، بدون اینکه ابعاد قدرتمندی داشته باشد، شانس کافی برای ادامه دارد.

به طور کلی، انتظار می‌رود امروز یک روز نسبتاً آرام و بدون نوسانات شدید و بدون هیچ جهت‌گیری قوی به این سو یا آن سو باشد؛ البته حرکت صعودی ملایم ارز اروپایی که از دیروز آغاز شده است، بدون مشاهده‌ی هیچ گونه سقوط ناگهانی معناداری، احتمالاً حفظ خواهد شد. با این حال تعجب‌آور است که این حرکت صعودی ملایم بتواند برای امروز تا سطح 1,09 ادامه یابد.

یورو در روند ملایم صعودی

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 8 فروردین 1402 ساعت 15:38
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین