خبر

بیت‌کوین و سقف تاریخی قیمت، تا 4 ماه‌ آینده

بیت‌کوین و سقف تاریخی قیمت، تا 4 ماه‌ آینده

قیمت بیت کوین امروز به زیر 27,000 دلار سقوط کرد، ولی این احتمال وجود دارد که قیمت آن در ماه‌های آینده به بالاترین سطح تاریخی خود بازگردد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، بیت کوین (BTC) امروز با فشار نزولی شدید مواجه شده؛ با وجود این، قیمت آن همچنان در محدوده‌ی صعودی باقی مانده است. از زمانی که پادشاه ارزهای دیجیتال مسیر صعودی قابل توجه خود را از زیر سطح 20,000 دلار تا نزدیکی‌های 28,900 دلار آغاز کرده، فعالان بازار نسبت به روند آینده‌ی قیمت بیت کوین خوش‌بین‌تر و مطمئن‌تر شده‌اند. با مقایسه‌ی عملکرد چند ماه اخیر بیت کوین با عملکرد آن در دوره‌‌های قبل، می‌توان امیدوار بود که بیت کوین ظرف 120 روز آینده بتواند بالاترین رکورد تاریخی قیمت خود را بار دیگر تست کند.

با نگاهی به رفتارهای قیمت بیت کوین در دوره‌های گذشته، در می‌یابیم که این دارایی یک روند دوره‌ای را حفظ کرده و آن را غالبا تکرار می‌کند. بنابراین، آیا قیمت بیت کوین در سال 2023 می‌تواند سقف‌های قبلی را دوباره تست کند؟ البته، رفتارهای قبلی لزوما نمی‌توانند عملکرد آینده‌ی یک دارایی را به طور دقیق پیش‌بینی کنند، ولی داده‌های تکنیکال تاریخی بازار نشان می‌دهند به زودی شاهد یک حرکت عظیم در قیمت بیت کوین خواهیم بود.

نمودار تاریخی قیمت بیت کوین

با بررسی کف‌های قیمت بیت کوین در دوره‌های تاریخی می‌توان پیش‌بینی کرد که بازگشت کنونی روند قیمت می‌تواند آغازی برای یک روند صعودی قدرتمند در آینده باشد - روند صعودی عظیمی که ممکن است قیمت بیت کوین را به سقف‌های تاریخی خود نزدیک کند. هر بار که قیمت به بالاترین حد خود رسیده، معمولا مسیر خود را از باند یا نوار پایینی بولینجر آغاز کرده است.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین از باند پایین‌تر بولینجر به سمت بالا بازگشته و به باند وسط آن نزدیک شده است. هنگامی که قیمت بتواند باند وسط بولینجر را نیز پشت سر بگذارد، ممکن است یک حرکت قابل توجه را برای رسیدن به بالاترین سقف‌های تاریخی خود آغاز کند.

با توجه به نظریه‌ی بولینجر باند 6 هفته‌ای تحلیلگر محبوبی با نام مستعار تونی بول، قیمت بیت کوین ممکن است ظرف 3 تا 4 ماه آینده یا حدود 120 روز دیگر به بالاترین سطح تاریخی خود برسد.

باند بولینجر 6 هفته‌ای

این تحلیلگر در نمودار بالا روند افزایشی قیمت بیت کوین را در سال 2019 با روند کنونی قیمت مقایسه کرده و پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین (BTC) به احتمال زیاد ممکن است طی 3 تا 4 ماه آینده به بالای سطح 64,000 دلار برسد.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 13:00 روز سه‌شنبه 28 مارس / 8 فروردین – بیت کوین با 3.01 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 26,973 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 26,606 دلار تا سقف 27,979 دلار در نوسان بوده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین نیز هم‌اکنون با 28.96 درصد افزایش به رقم 18,580,852,694 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 8 فروردین 1402 ساعت 12:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین