خبر

دلار افزایش قیمت طلا را متوقف کرد

دلار افزایش قیمت طلا را متوقف کرد

اظهارات مقامات آمریکا و اطمینان دادن آنها به سرمایه‌گذاران درمورد انجام اقدامات لازم برای حل بحران در بخش بانک‌داری باعث شد قیمت طلا از سطح 2000 دلار فاصله بیشتری بگیرد.

طلا روز جمعه به 2000 دلار در هر اونس بازگشت، اما با افزایش شاخص دلار، که برای اولین بار در یک هفته، ارزش دلار را در برابر 6 شرکت بزرگ قرار می دهد، بالاتر رفتن قیمت طلا را متوقف کرد.

به گزارش سایت طلا، اظهارات مقامات آمریکا و اطمینان دادن آنها به سرمایه‌گذاران درمورد انجام اقدامات لازم برای حل بحران در بخش بانک‌داری باعث شد قیمت طلا از سطح 2000 دلار فاصله بیشتری بگیرد. این اظهارات به‌همراه افزایش ارزش دلار و بهبود بازار سهام قیمت طلا را پایین آورده است. اما رویدادهای قابل‌توجه اقتصاد کلان مثل مشکلات احتمالی در صنعت بانک‌داری دنیا از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 12 دلار کاهش به 1967 دلار رسید.

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت طلا متوقف شد /این عامل صعود دوباره قیمت طلا را رقم می زند

مشکلات اخیر به‌وجودآمده برای دویچه بانک باعث افزایش دوباره نگرانی در میان سرمایه‌گذاران شد و تمایل آن‌ها به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را در روز جمعه افزایش داد. با وجود این‌که هیچ مدرک قطعی برای هر گونه مشکل قابل‌توجه در بانک دویچه وجود ندارد، اما نگرانی درمورد کمبود سرمایه در بانک‌های آمریکا می‌تواند قیمت طلا را دوباره بالا ببرد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا در اجلاس سیاست‌گذاری خود در هفته گذشته اعلام کردند هیچ نشانه‌ای از بدتر شدن فشارهای مالی وجود ندارد و می‌توان دوباره تمرکز را بر کاهش تورم از طریق افزایش نرخ بهره گذاشت. فدرال رزرو نرخ بهره را 25 درصد در این اجلاس افزایش داد و اعلام کرد این روند در آینده متوقف خواهد شد. مقامات این بانک ضمن تأکید بر ثبات سیستم بانکی کشور، همچنان مقابله با تورم را اولویت اصلی خود اعلام کردند.

از نظر ژئوپلیتیکی، اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور آمریکا درمورد استقرار سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس به‌همراه 10 هواپیما برای حمل این سلاح‌ها تنش‌ها در اروپا بر سر مسئله اوکراین را تشدید کرده‌است. پوتین اعلام کرد این اقدام مخالف قرارداد منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیست و روسیه درست همان کاری را در بلاروس کرده که آمریکا در اروپا انجام می‌دهد. ناتو از این تصمیم به‌شدت انتقاد کرده و آن را خطرناک و غیرمسئولانه می‌داند. افزایش تنش‌ها در این شرایط می‌تواند تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش دهد.


قیمت نقره امروز با 0.45 درصد کاهش به 23 دلار و 24 سنت رسید و پلاتین با 0.60 درصد کاهش 978 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 12:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین