خبر

مسیر حرکت یورو/دلار مه‌آلود!

مسیر حرکت یورو/دلار مه‌آلود!

گرچه دورنمای کوتاه‌مدت جفت‌ارز یورو/دلار در مورد حرکت بعدی قیمت ‌آن، مسیر روشنی را به تصویر نمی‌کشد اما این جفت امروز وارد مرحله تثبیت شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی با مرور رویدادهای مهم پیرامون جفت‌ارزهای کلیدی، در مورد تغییرات قیمت و چشم‌انداز تکنیکال یورو/دلار اینگونه نوشت:

یورو/دلار آمریکا در اوایل روز دوشنبه به دنبال اصلاح نزولی شدیدی که در آستانه‌ی آخر هفته شاهد بودیم، وارد مرحله‌ی تثبیت در حدود سطح 1.0750 شد. البته چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت این جفت‌ارز نمی‌تواند یک سرنخ جهت‌دار ارائه دهد.

اما در چشم‌اندازی که فاقد انتشار داده‌های اقتصاد کلان با تأثیر بالاست، سرمایه‌گذاران به دقت بر موضوع ریسک و همچنین نظرات مقامات بانک مرکزی نظارت خواهند کرد.

پابلو هرناندز دی کاس و گدیمیناس شیمکوس، سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) هر دو روز دوشنبه خاطرنشان کردند که بانک‌های منطقه یورو برای سناریوهای نامطلوب با نقدینگی و سرمایه‌ی قوی آماده هستند. گفتنی است که پس از ارائه‌ی این نظرات، یورو Stoxx 50 در محدوده‌ی مثبت معامله می‌شود البته در زیر اوج آغازین باقی خواهد ماند.

یورو/دلار

در عین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده به دنبال حرکت صعودی در ساعات معاملاتی آسیا تغییر کرد. اما در چشم‌انداز آمارها و گزارش‌ها، نظرسنجی تولید بانک فدرال رزرو تگزاس دالاس تنها داده‌ای خواهد بود که در سند اقتصادی ایالات متحده به نمایش گذاشته می‌شود.

در صورتی که شاخص‌های اصلی وال استریت در قلمرو مثبت باز شوند و به افزایش خود ادامه دهند، احتمالاً جریان‌های ریسک بر دلار آمریکا تأثیر می‌گذارند و به یورو/دلار EUR/USD کمک می‌کنند تا جایگاه خود را حفظ کند و بالعکس.

تجزیه و تحلیل تکنیکال یورو/دلار EUR/USD

نمودار چهارساعته یورو/دلار
شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته نزدیک به 50 باقی می‌ماند و یورو/دلار EUR/USD بین میانگین‌های متحرک ساده 20 دوره و 50 دوره معامله می‌شود و حرکت قیمت (پرایس اکشن) غیرقطعی را برجسته می‌کند.

در جهت نزولی، سطح 1.0720 (فیبوناچی اصلاحی  50% آخرین روند صعودی، 50-SMA) پشتیبانی کلیدی را جلوتر از ناحیه 1.0660/1.0670 تشکیل می‌دهد، جایی که 100-SMA و 200-SMA و فیبوناچی اصلاحی 61.8% همسو می‌شوند.

در صورتی که این جفت از 1.0760 (فیبوناچی اصلاحی 38.2%) بالاتر رود و شروع به استفاده از آن سطح به عنوان پشتیبانی کند، می‌تواند 1.0800 (سطح روانی) و 1.0820 (به عنوان 20-SMA و فیبوناچی اصلاحی 23.6%) را هدف قرار دهد.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 12:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین