خبر

تازه‌ترین اخبار درباره‌ی بازداشت دو کوان

تازه‌ترین اخبار درباره‌ی بازداشت دو کوان

چند روز پیش دو کوان، بنیانگذار فراری شرکت ورشکسته‌ ترافرم لبز، در مونته‌نگرو بازداشت شد. وکلای وی تلاش می‌کنند زمان بازداشت‌اش را در این کشور کاهش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتوپوتیتو، دو کوان - یکی از بنیانگذاران شرکت ورشکسته‌ی ترافرم لبز - ظاهرا علیه تصمیم دادگاه مونته‌نگرو مبنی بر تمدید مدت بازداشت‌اش در این کشور تا یک ماه، درخواست تجدید نظر کرده است.

این کارآفرین سابق که اکنون 31 ساله است، پس از سقوط قیمت توکن بومی پروژه‌ی لونا و استیبل کوین الگوریتمی آن، و همچنین، فروپاشی کل اکوسیستم ترا از چند ماه پیش از دست پلیس آمریکا و کره‌ی جنوبی فراری بود.

مقامات مونته‌نگرو دو کوان را هفته‌ی گذشته در فرودگاه پایتخت این کشور، پودگوریتسا، دستگیر کردند. هنوز مشخص نیست که دو کوان قرار است چه زمانی به چه کشوری تحویل داده شود؛ با وجود این، احتمال این‌که وی در ایالات متحده با عدالت روبه‌رو شود، بسیار زیاد است.

بر اساس گزارش‌های منابع محلی، وکلای دو کوان هم‌اکنون تلاش می‌کنند حکم دادگاه مونته‌نگرو را برای تمدید مدت بازداشت وی تا 30 روز لغو کنند.

دستگیری دو کوان در مونته نگرو

این کشور که در منطقه‌ی بالکان واقع است، معمولا افراد را تا هفتاد و دو ساعت در بازداشت نگه می‌دارد؛ ولی این بار، قاضی دادگاه با درخواست دادستان برای تمدید زمان بازداشت دو کوان موافقت کرد، زیرا وی یک فرد خارجی است که هنگام فرار دستگیر شده است.

دو کوان که اصالتا اهل کره‌ی جنوبی است، سال گذشته پس از سقوط اکوسیستم ترا که باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران در کریپتو دارایی‌های خود را از دست بدهند، از کشور خود متواری شد. بر اساس گزارش‌ها، وی از آن زمان تاکنون در مکان‌های مختلفی از جمله دبی، سنگاپور، موریس و سیشل به طور مخفیانه زندگی می‌کرد.

آخرین گزارش‌ها پیش از دستگیری دو کوان نشان می‌دهند که وی در صربستان، همسایه‌ی شرقی کشور مونته‌نگرو، اقامت داشت.

اندکی پس از دستگیری دو کوان، دادستان‌های ایالات متحده، وی را به عنوان مقصر اصلی فروپاشی اکوسیستم ترا معرفی و به کلاهبرداری در اوراق بهادار و سایر انواع کلاهبرداری‌ها متهم کردند.

مایکل زوایبک - یک وکیل آمریکایی - معتقد است که دو کوان به احتمال زیاد به ایالات متحده یا کره جنوبی تحویل داده خواهد شد. چنان‌چه وی به ایالات متحده تحویل داده شود، احتمالا توسط همان نهادی با عدالت روبه‌رو خواهد شد که اکنون روی پرونده‌ی حقوقی علیه سم بنکمن فراید، مدیر عامل سابق صرافی ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس، فعالیت می‌کند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 12:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین