خبر

طلا پناهگاه امن سرمایه گذاران است یا دلار؟ /ترس در بازارها

طلا پناهگاه امن سرمایه گذاران است یا دلار؟ /ترس در بازارها

با وجود افزایش ارزش دلار، فرار سرمایه گذاران به پناهگاه های امن، به ویژه طلا همچنان مشهود است.

به گزارش اقتصادنیوز، بدون هیچ جدول زمانی برای اتمام افزایش نرخ بهره، بحران بانکی در حال رخ دادن است، و به دنبال قربانی بعدی خود با سرمایه ضعیف یا کسی است که در ترازنامه ریسک زیادی کرده است.

در حالی که ممکن است تصور شود وال استریت باید بیشترین تأثیر را از این موضوع بگیرد، با توجه به ارتباط متقابل مالی و سهام، واقعیت این است که این کالاها هستند که تحت تأثیر قرار می گیرند.

معاملات آتی طلا چهارمین افزایش هفتگی متوالی را ثبت کرد و در محدوده هدف کلیدی 2000 دلار قرار گرفت، زیرا رکودهای جدید در بحران بانکی آمریکا و اروپا، پیامدهای بازگشت دلار را که بر فلز زرد تأثیر گذاشت، محدود کرد.

طلا روز جمعه به 2000 دلار در هر اونس بازگشت، اما با افزایش شاخص دلار، که برای اولین بار در یک هفته، ارزش دلار را در برابر 6 شرکت بزرگ قرار می دهد، بالاتر رفتن قیمت طلا را متوقف کرد.

با وجود افزایش ارزش دلار، فرار سرمایه گذاران به سمت پناهگاه های امن، به ویژه طلا همچنان مشهود است. با وجود اینکه یکی از مقامات ارشد فدرال رزرو در روز جمعه گفت که ممکن است تنها یک افزایش نرخ دیگر در آمریکا در چرخه صعود فعلی وجود داشته باشد، نگرانی‌های افزایش یافته درباره تورم نیز طلا را در ذهن سرمایه‌گذاران پررنگ‌تر نگه داشته است.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس و شاهین معروف، گفتند که افزایش نرخ بهره در نشست 3 می یا 14 ژوئن فدرال رزرو ممکن است آخرین مورد در حال حاضر باشد.

بانک مرکزی از مارس 2022 در تلاش خود برای مبارزه با بدترین تورم آمریکا در 40 سال گذشته، 475 واحد پایه به نرخ های بهره خود اضافه کرده است.

unnamed

 

 

منبع:
دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 01:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین