خبر

بیت کوین در بلندمدت سودآور است؟ /نوسانات کم در بازار رمز ارزها

بیت کوین در بلندمدت سودآور است؟ /نوسانات کم در بازار رمز ارزها

جو بازار ارزهای دیجیتال امروز مثبت است. البته قیمت ها نوسان زیادی ندارند اما اکثر ارزهای دیجیتال مثبت هستند.

به گزارش اقتصادنیوز، هم اکنون بیت کوین با رشد حدود یک درصدی در محدوده 27700 دلار معامله می شود. بازده هفتگی بیت کوین مثبت 2 درصد است و در مقیاس ماهانه هم 19 درصد رشد را نمایش می دهد.

بیت کوین با ارزش بازار 535 میلیارد دلار، طی شبانه روز گذشته 13 میلیارد دلار معامله شده که رقم کوچکی نسبت به میانگین معاملات چند روز گذشته محسوب می شود. طی دو سه هفته اخیر معمولا ارزش معاملات بیت کوین بالای 20 میلیارد دلار در هر شبانه روز بوده که حالا یکی از دلایل کاهش ارزش معاملات، تعطیلی بازارهای اروپا و آمریکا است.

اخیرا تعدادی از ماینرها که از شبکه استخراج این ارز دیجیتال جدا شده بودند دوباره به شبکه بازگشته اند که این موضوع باعث شده هش ریت بیت کوین به 400 اگزاهش بر ثانیه برسد. این مسئله نشان می دهد ماینرها مطمئن شده اند که این ارز دیجیتال در بلندمدت سودآور خواهد بود.

اتریوم هم مثبت است

اتریوم هم امروز مثبت است و حدود یک درصد رشد داشته که در حال حاضر در حوالی 1770 دلار معامله می شود. بازده هفتگی اتریوم وارد محدوده منفی شده اما هنوز به منفی یک درصد هم نرسیده است. اما در مقیاس ماهانه رشد 7 درصدی را نمایش می دهد.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته 6 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 216 میلیارد دلار است.

اخیرا اعلام شده موجودی اتریوم ‌های هولد شده در صرافی‌ ها به کف پنج سال گذشته رسیده است. بر اساس اطلاعاتی که سایت گلسنود منتشر کرده، اتریوم های هولد شده در صرافی ها طی مدت اخیر دائما در حال کاهش بوده و به کف پنج ساله رسیده که این نشان می دهد هولدرهای اتریوم به جای رها کردن توکن های خود در صرافی ها، از سایر روش های ذخیره سازی استفاده می کنند.

نوسانات اندک در آلت کوین ها

امروز اکثر آلت کوین ها مثبت هستند اما چند مورد از آن ها هم افت قیمت داشته اند. اتریوم کلاسیک، یونی سواپ، EOS و آپتوس با افت یک درصدی، منفی ترین نمادهای امروز محسوب می شوند. چند آلت کوین دیگر هم افتی کمتر از یک درصد داشته اند.

در فهرست نمادهای مثبت هم نوسانات زیادی وجود ندارد و با اینکه اکثر نمادها امروز مثبت هستند، اما هیچ کدام از آن ها رشد عجیبی نداشته اند. لیدو دائو با رشد حدود 4 درصدی بیشترین افزایش قیمت را دارد. هدرا هم 2 درصد رشد کرده و در جایگاه بعدی ایستاده است. مابقی آلت کوین های مثبت، رشدی کمتر از 2 درصد دارند.

در مقیاس هفتگی همچنان وضعیت آلت کوین ها خوب نیست و به جز چند مورد که رشد داشته اند، مابقی نمادها افت کرده اند. ریپل با رشد 16 درصدی و لایت کوین با رشد 12 درصدی بهترین بازدهی هفتگی را داشته اند.

افت 37 درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با رشد یک درصدی به 1.16 تریلیون دلار رسیده اما ارزش معاملات 37 درصد کاهش یافته و به رقم 31 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای 3 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 28 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

منبع:
یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 17:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین