خبر

نفت و گاز طبیعی، تحت فشار

نفت و گاز طبیعی، تحت فشار

با نشر اظهارات «جنیفر گرانهولم» وزیر انرژي مبنی بر طولانی‌بودن مدت پرکردن ذخایر استراتژیک نفت، و در پی بروز نگرانی‌ها پیرامون بحران بانکی، نفت کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ»، آنچه در پایان هفته مسیر نزولی نفت را گشود، اظهارات جنیفر گرانهولم وزیر انرژی بود که بیان کرد: «ممکن است سال‌ها طول بکشد تا ذخیره‌سازی استراتژیک نفت کاهش یابد.» این موضوع، همراه با ترس از بحران بانکی مجدد، که اکنون دویچه بانک را احاطه کرده است، به بازار نفت اجازه می‌دهد تا اصول عرضه و تقاضای فعلی را نادیده بگیرد.

دویچه بانک، با تهاترهای پیش‌فرض خود در یورو، شاهد سقوط 11 درصدی سهام بود. طبق گزارش بلومبرگ، بدهی‌ها به بالاترین سطح از زمان معرفی در سال 2019 افزایش یافت. لازم به یادآوری است که دغدغه‌های جدید بانکی مبنی بر اینکه بانک‌های مرکزی هیچ سرنخی در مورد اینکه با کمپین تاریخی افزایش نرخ خود چه می‌کنند نداده‌اند، به نگرانی‌های نفتی می‌افزاید.

گرانهولم، وزیر انرژی، همچنین اذعان داشت که اصلاح SPR ممکن است سخت‌تر از اصلاح بانک‌ها باشد و ممکن است آنگونه که برخی باور دارند، پرکردن دوباره‌ی ذخایر، آسان نباشد. وی گفت: امسال پرکردن مجدد ذخایر نفت در محدوده‌ی 70 دلار دشوار خواهد بود. البته اگر ورشکستگی بانک‌ها ادامه پیدا کند، این کار ممکن است آسان‌تر شود. بنا بر اظهار گرانهولم، پر کردن مجدد ذخایر چند سال طول می‌کشد.

ذخایر نفتی

آموس هوخشتاین، هماهنگ‌کننده‌ی ویژه‌ی ریاست جمهوری ایالات متحده به CNBC گفت: «زمانی که قیمت‌ها به مرز 70 دلار (در هر بشکه) می‌رسد، در آن زمان است که ما به دنبال افزایش و خرید مجدد نفت در SPR هستیم. محدوده‌ی 72 تا 73 دلار در هر بشکه WTI نیز ممکن است در نظر گرفته شود.»

وی افزود: «ما هنوز 400 میلیون بشکه نفت داریم، هنوز هم می‌توانیم هر وضعیت اضطراری را مدیریت کنیم. گرچه قیمت نفت هنوز اندکی از آنچه که باید باشد، بالاتر است.»

اگرچه او پیشتر خاطرنشان کرد که دولت از مسیر قیمت نفت خوشحال است، اما اکنون اذعان داشت: «ما باید یک نفس عمیق بکشیم و منتظر بمانیم و ببینیم که این بحران در حال حاضر چگونه بر صنعت نفت و گاز تأثیر می‌گذارد».

شاید بهتر باشد کاخ سفید اعتبار بحران بانکی را بپذیرد، زیرا می‌تواند بهترین ابزاری باشد که آنها برای کاهش قیمت بنزین در دست دارند.

هم‌اکنون، بانک مرکزی اروپا در حال افزایش نرخ است، اما ثابت شده که این می‌تواند یک اشتباه سیاستی بر مبنای استرس بانکی و داده‌های اقتصادی اخیر باشد.

به گزارش رویترز، تولیدکنندگان منطقه یورو تاکنون در ماه مارس کاهش گسترده‌ی فعالیت‌های تجاری را اعلام کرده‌اند که در واقع، نهمین کاهش ماهانه‌ی متوالی از ژوئیه 2022 است. شاخص مدیران خرید اولیه از 48.5 در ماه مارس به 47.1 در ماه فوریه رسیده است.

و در نهایت، گاز طبیعی نیز تحت فشار نگرانی‌های بانکی قرار گرفته است. گرچه همه چیز شفاف به نظر می‌رسد، اما روند کلی داستان تغییری نکرده است. اگر سیستم بانکی تثبیت شود، تمام انرژی به طرز وحشتناکی افت خواهد کرد.

گاز طبیعی

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 13:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین