خبر

اکنون، بازار کریپتو صعودی است!

اکنون، بازار کریپتو صعودی است!

یکی از تحلیلگران بازار کریپتو از معامله‌گران پرسیده است، «چرا در این بازار صعودی وارد پوزیشن معاملاتی شورت (فروش) می‌شوید؟!»

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، یکی از معامله‌گران و تحلیلگران مشهور بازار ارزهای دیجیتال با نام مستعار دون‌الت (CryptoDonAlt@)، دیروز توییتی را در مورد بیت کوین (BTC) منتشر کرد. این تحلیلگر در توییت روز گذشته‌ی خود گفت که اکنون چیزی جز «ناباوری» در میان معامله‌گران نمی‌بیند. وی با بیان این جمله به یک شکاف شدید در بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

دون‌الت این سوال را مطرح کرد که چرا معامله‌گران پس از شروع دوره‌ی صعودی بازار کریپتو ناشی از بروز بحران بانکی در آمریکا، همچنان وارد پوزیشن‌های شورت (فروش) می‌شوند؟ به ویژه آن‌که اکنون شاهد بریک‌اوت‌های صعودی در ارزهای دیجیتال و صعود قیمت آن‌ها به بالاترین سطوح از 9 ماه گذشته تاکنون هستیم.

بر اساس داده‌های کوین‌ مارکت کپ، در زمان نگارش این مطلب، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به میزان مطلوبی افزایش یافته و به حدود 1,160,556,615,025 دلار است.

ارزش کل بازار کریپتو

ارزش جهانی بازار کریپتو پس از سقوط به زیر سطح کلیدی 1 تریلیون دلار در 9 مارس (18 اسفند)، سرانجام در 13 مارس (22 اسفند) به بالای آن بازگشت. از زمان بازگشت به بالای 1 تریلیون دلار، ارزش کل بازار کریپتو در محدوده‌ی بین 1.2 تریلیون دلار تا 1.1 تریلیون دلار تثبیت شده است.

از سویی دیگر، بیش‌تر 10 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار ظرف بیست و چهار ساعت گذشته شاهد افزایش قیمت‌ بوده‌اند.هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 13:00 روز یک‌شنبه 26 مارس / 6 فروردین - قیمت دو رهبر بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، نسبت به بیست و چهار ساعت گذشته به ترتیب 0.97 و 1.90 درصد افزایش یافته است. در نتیجه، قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مطلب 27,697.51 دلار، و قیمت اتریوم نیز هم‌اکنون 1,778.51 دلار است.

قیمت بایننس کوین (BNB) و ریپل (XRP) هم به ترتیب 0.92 و 4.51 درصد افزایش یافته‌اند. در حال حاضر، قیمت هر یک واحد بایننس کوین 326.41 دلار و قیمت هر یک واحد از توکن ریپل نیز 0.4613 دلار است. عملکرد روزانه و هفتگی ریپل تاکنون بسیار درخشان بوده است. ارزش ریپل نسبت به هفت روز گذشته 21.02 درصد افزایش یافته است.  

نمودار قیمت ریپل

همچنین، دوج کوین (DOGE) و پالیگان (MATIC) نیز در حال حاضر نسبت به بیست و چهار ساعت گذشته، رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. در لحظه‌ی نگارش این مطلب، دوج کوین با 0.07488 دلار و پالیگان با قیمت 1.11 دلار معامله می‌شوند. در مقابل، قیمت کاردانو (ADA) تاکنون نتوانسته است نسبت به روز گذشته رشد کند. هم‌اکنون، کاردانو با 0.22 درصد کاهش نسبت به بیست و چهار ساعت قبل با قیمت 0.359 دلار معامله می‌شود. با وجود این، عملکرد هفتگی آن تاکنون مطلوب بوده است. ارزش کاردانو نسبت به هفت روز گذشته 5.59 درصد افزایش یافته است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 13:02
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین