خبر

تحلیل تکنیکال طلا و چشم‌انداز آتی

تحلیل تکنیکال طلا و چشم‌انداز آتی

در بازه‌ی زمانی هفته‌ی گذشته، طلا با عبور از سطح مقاومت 1988 دلار، یک برد سه هفته‌ای را رقم زد و صعود قبلی خود را تا حدودی باز پس گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس امپایر»، از دیدگاه اغلب تحلیلگران، عملکرد قیمت فلز زرد همچنان سزاوار جایگاهی ویژه در بازار این هفته است.

از چشم‌انداز بازه‌ی زمانی هفتگی، مقاومت از  سطح 1988 دلار، کلیدی و البته کافی بود تا سود متوسط خرس‌ها را در هفته‌ی گذشته جذب کند، یک سری برد سه هفته‌ای را پشت سر بگذارد و بخش کوچکی از افزایش قیمت هفته‌ی قبل (6.5+ درصد) را پس بگیرد. پشتیبانی هفتگی تا 1807 دلار دیده نمی‌شود، اگرچه پشتیبانی در بازه‌ی زمانی روزانه، کار فوق‌العاده‌ای را برای این بازار با کف تکنیکال قیمت 1949 دلاری به انجام رسانده است.

اهداف صعودی فراتر از مقاومت هفتگی 1,988 دلار و مقاومت روزانه 1,998 دلار، مقاومت آشنایی در سطح 2070 دلار است که در تایم‌فریم‌های هفتگی و روزانه قابل مشاهده است و از نزدیک با مقاومت کانال روزانه‌ی گرفته‌شده از بالای 1959 دلار همراه خواهد بود.

بازه‌های زمانی هفتگی و روزانه‌، روندهای صعودی واضحی را هم از طریق ساختار قیمت و هم «تقاطع طلایی» مشهود در بازه‌ی زمانی روزانه نشان می‌دهند. اما در عین حال، هر دو نشانه‌های اولیه واگرایی منفی از شاخص قدرت نسبی (RSI) را نیز به تصویر می‌کشند، و این زمانی است که مقاومت‌های هفتگی و روزانه، همانطور که در بالا نشان داده شد، خودنمایی می‌کنند.

توجه به سطوح تکنیکال

به طور کلی، با توجه به بازه‌های زمانی بالاتر، پاندول ساعت همچنان به نفع خریداران در این زمان نوسان دارد. به عنوان مثال، علاوه بر روند صعودی، مقاومت روزانه‌ی 1998 دلار دو بار مورد آزمایش قرار گرفته است و تاکنون نتوانسته فروش زیادی ایجاد کند، به این معنی که نتوانسته سود نزولی کافی برای پاک‌کردن حمایت روزانه 1949 دلار ایجاد کند. به این ترتیب، اگر قیمت در سمت 1949 دلار صعودی باقی بماند، خریداران احتمالاً سطح 1998 دلار را لغو خواهند کرد.

از منظر کوتاه‌مدت، بازگشت از حمایت 1974 دلاری در معاملات اولیه‌ی این هفته، توجه را به سمت 2000 دلار معطوف می‌کند.

نمودار حرکت قیمت طلا

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 12:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین