خبر

آیا ریپل به زودی به 1 دلار خواهد رسید؟

آیا ریپل به زودی به 1 دلار خواهد رسید؟

ریپل ظرف یک هفته‌ی اخیر رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. ولی آیا روند صعودی آن ادامه خواهد داشت؟ آیا قیمت ریپل به 1 دلار خواهد رسید؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، ریپل (XRP) به تازگی با رشد قیمت خیره‌کننده‌ی خود سروصدای زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. ریپل در نخستین روز بهار رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرد. با وجود این، قیمت ریپل در روزهای بعد دچار اصلاح شد، ولی عملکرد هفتگی آن همچنان درخشان بوده و هم‌اکنون از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) بهتر است.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 12:00 روز یک‌شنبه 26 مارس / 6 فروردین - قیمت ریپل با 20.19 درصد افزایش نسبت به هفت روز گذشته به رقم 0.4571 دلار رسیده است. قیمت ریپل نسبت به روز گذشته نیز هم‌اکنون 2.31 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر، در فهرست بهترین عملکرد هفتگی در میان 100 ارز دیجیتال برتر بازار، ریپل در صدر قرار دارد. ارزش ریپل در برابر دو رهبر بازار کریپتو، بیت کوین و اتریوم، به ترتیب 2.21 و 2.06 درصد تقویت شده است.

نمودار قیمت ریپل

با وجود این، تغییر و تحولات قیمت ریپل در چند روز گذشته حاکی از وجود تردید و عدم قطعیت در میان خریداران و فروشندگان بوده است. الگوی کندل‌‌های ریپل در روزهای 22 و 23 مارس (2 و 3 فروردین) نشان‌دهنده‌ی تردید شدید میان معامله‌گران است. با این حال، گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت هستند) ظرف سه روز گذشته با موفقیت توانسته‌اند از خط میانگین متحرک ساده‌ی 200 روزه (0.40 دلار) دفاع کنند. میانگین متحرک ساده‌ی 200 روزه اکنون به عنوان یک کف قیمت جدید برای ریپل عمل می‌کند.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، قیمت ریپل پس از تجربه‌ی یک رشد عظیم، برای چند روزی تمایل به تثبیت خواهد داشت. اگر گاوها می‌خواهند قیمت ریپل را به سطوح بالاتر برسانند، باید ابتدا آن را از سطح قیمت 0.51 دلار به سمت بالا حرکت دهند. کاهش قیمت ریپل و شکسته شدن میانگین‌های متحرک می‌تواند به تست مجدد سطح 0.36 دلار منجر شود.

چنان‌چه شرکت ریپل لبز بتواند در دعوای حقوقی خود علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به موفقیت‌های جدیدی دست یابد، ممکن است شاهد بازگشت قیمت توکن بومی آن به بالاترین سطح خود از نوامبر 2021 - یعنی بالای یک دلار - باشیم. در صورت رسیدن قیمت ریپل تا این سطح، احتمال صعود به سطح بالاتر - شاید بالاتر از 3.40 دلار - نیز وجود خواهد داشت. ولی به طور کلی برای رسیدن قیمت ریپل به این سطوح به مومنتوم قدرتمندتری نیاز است. با وجود این، اگر ریپل در دادگاه پیروز شود، شاید مومنتوم مورد نیاز آن برای صعود به چنین سطوحی تامین بشود.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 11:58
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین