خبر

فصل التکوین‌ها فرا می‌رسد؟

فصل التکوین‌ها فرا می‌رسد؟

به اعتقاد یکی از تحلیلگران بازار کریپتو، با توجه به افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین در دوره‌ی اخیر، اکنون زمان شروع فصل التکوین‌ها خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، جاناتان فیورنزا، یکی از تحلیلگران مشهور بازار ارزهای دیجیتال، به تازگی نتایج تحلیل‌های خود را در مورد وضعیت کنونی بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال به اشتراک گذاشته است. به گفته‌ی فیورنزا، علی‌رغم آن‌که بازارهای مالی همچنان دچار آشفتگی و تحت فشار هستند، بیت کوین (BTC) همچنان با قدرت عمل می‌کند.

وی با اشاره به این‌که بیت کوین در حال حاضر در زیر سطح 28,000 دلار برای صعود تلاش می‌کند، بر این نکته تاکید کرد که قیمت آن از زمان سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تاکنون مومنتوم صعودی خود را همچنان حفظ کرده است. فیورنزا همچنین خاطرنشان کرد که بیت کوین سطح حمایت قدرتمندی را در محدوده‌ی 26,000 تا 27,000 دلار تشکیل داده است. از نظر وی، تشکیل این سطح حمایت قوی فرصت خوبی را برای خرید فراهم کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 11:15 روز یک‌شنبه 26 مارس / 6 فروردین – بیت کوین با 0.04 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 27,541 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 27,196 دلار تا سقف 27,791 دلار در نوسان بوده است. همچنین، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین هم‌اکنون با 50.67 درصد کاهش به رقم 12,849,312,468 دلار رسیده است.

فیورنزا سپس در مورد تسلط بیت کوین بر بازار و چگونگی تاثیر آن بر دیگر ارزهای دیجیتال صحبت کرد. به گفته‌ی وی، میزان تسلط بیت کوین در حال حاضر 48 درصد است، و رسیدن به این سطح می‌تواند شرایط را برای حرکت سرمایه‌های بازار از سمت بیت کوین به طرف التکوین‌ها مهیا کند. طبق توضیحات وی، هرگاه میزان تسلط بیت کوین به مرز 49 درصد برسد، ظرف چند هفته پس از آن، تمرکز بازار بر التکوین‌ها معطوف خواهد شد.

این کارشناس پیش‌بینی کرد که به زودی شاهد حرکت مقدار قابل توجهی از سرمایه‌ی بازار از بیت کوین به سوی التکوین‌ها خواهید بود. فیورنزا معتقد است، اکنون ورود به بازار التکوین‌ها می‌تواند بسیار سودآور باشد. وی به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که وقتی بیت‌کوین به محدوده‌ی قیمتی 29,000 تا 30,000 دلار رسید، آن‌ها وارد بازار التکوین‌ها شوند.

فیورنزا همچنین در مورد اتریوم (ETH) نیز صحبت کرد. وی معتقد است سرمایه‌گذاران باید تحولات این دارایی را نیز زیر نظر داشته باشد. وی با اشاره به به‌روزرسانی شبکه‌ی اتریوم، خاطرنشان کرد که این التکوین می‌تواند بسیار سودآور باشد. فیورنزا از سرمایه‌گذاران خواست تا خود را برای شروع فصل التکوین‌ها آماده کنند تا بتوانند سود خوبی به دست بیاورند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 11:07
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین