خبر

بازار ارزها در آرامش

بازار ارزها در آرامش

دلار آمریکا در روز جمعه در آستانه‌ی انتشار برخی گزارش‌های کلیدی، روز آرامی را گذراند؛ در ارزهای دیجیتال، بیت کوین و اتریوم با رشد مواجه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی با مرور رویدادهای اخیر در بازارهای مالی، در مورد چشم‌انداز دارایی‌های کلیدی و جفت‌ارزها اینگونه نوشت:

به نظر می‌رسد پس از عقب‌نشینی شاخص‌های اصلی وال استریت، دلار آمریکا اواخر روز پنج‌شنبه جایگاه خود را پیدا کرد؛ البته اوایل روز جمعه، شاخص دلار آمریکا در آستانه‌ی انتشار گزارش سفارشات کالاهای بادوام فوریه و بررسی‌های اولیه PMI تولید و خدمات S&P Global در ماه مارس، نسبتاً آرام باقی می‌ماند. علاوه بر آن، S&P Global نظرسنجی PMI را برای آلمان، بریتانیا و منطقه یورو در روز جمعه منتشر خواهد کرد. 

به دنبال کاهش شدیدی که در روز چهارشنبه شاهد آن بودیم، بازده اوراق قرضه‌ی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در روز پنج‌شنبه زیر 3.5 درصد در نوسان بود و روز خود را تقریباً بدون تغییر بست. اوایل روز جمعه، حواشی بازدهی 10 ساله به 3.4 درصد کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود که سفارش کالاهای بادوام در ایالات متحده به دنبال کاهش 4.5 درصدی ژانویه، 0.6 درصد در فوریه افزایش یابد.

داده‌های ژاپن در اوایل روز جمعه نشان داد که شاخص ملی قیمت مصرف‌کننده در مقیاسی سالانه، از 4.3 درصد در ژانویه به 3.3 درصد در ماه فوریه کاهش یافته است. این میزان بسیار کمتر از انتظار بازار یعنی 4.1 درصد بود. با این حال، دلار/ین (USD/JPY) وضعیت دشواری برای جمع‌آوری حرکت صعودی دارد و آخرین بار در محدوده‌ی منفی و در حدود 130.50 معامله شد.

پوند/دلار (GBP/USD) در معاملات صبح اروپا زیر 1.2300 در نوسان است. دفتر آمار ملی بریتانیا روز جمعه گزارش داد که خرده‌فروشی در ماه فوریه 1.2 درصد در مقایسه با انتظار بازار برای افزایش 0.2 درصدی افزایش یافته است، اما نتوانست پوند استرلینگ را تقویت کند. روز پنج‌شنبه، بانک مرکزی انگلیس (BOE) اعلام کرد که نرخ بهره‌ی خود را 25 واحد پایه افزایش داده و به 4.25 درصد رسانده است.

پوند انگلیس

یورو/دلار (EUR/USD) پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از اوایل فوریه به بالای 1.0900 در روز پنج‌شنبه، جهت خود را معکوس کرد و در پایان، روز را زیر 1.0850 و در قرمز بست. این جفت در اوایل روز جمعه در حدود 1.0830 نسبتاً آرام می‌ماند. گفتنی است که انتظار می‌رود که نظرسنجی‌های PMI از منطقه یورو حاکی از گسترش اندک در فعالیت‌های تجاری بخش خصوصی در اوایل ماه مارس باشد.

دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) در روز جمعه در کانال فشرده زیر 0.6700 در نوسان است. داده‌های استرالیا نشان داد که S&P Global ترکیبی PMI از 50.6 در فوریه به 48.1% در اوایل ماه مارس کاهش یافت.

قیمت طلا برای دومین بار در این هفته در روز پنج‌شنبه، به بالای 2000 دلار رسید. به نظر می‌رسد طلا (XAU/USD) در روز جمعه وارد مرحله‌ی ادغام شده است. ناگفته نماند که فلز زرد، آخرین بار در روز با اندکی کاهش در حدود 1890 دلار معامله شد.

در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، بیت کوین در روز پنج‌شنبه نزدیک به 4 درصد کاهش یافت و تمام سودهای روز چهارشنبه را پاک کرد. بیت کوین/دلار آخرین بار در حال حرکت به سمت پایین نزدیک به 28300 دلار دیده شد. اتریوم در روز پنج‌شنبه 4.5 درصد رشد کرد و سطح 1800 دلار را پس گرفت، البته قبل از آن بود که در اوایل جمعه کمی بالاتر از سطح نامبرده تثبیت شود.

ارزهای دیجیتال

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 10:58
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین