خبر

آیا بیت‌کوین تا پایان مارس به 30,000 می‌رسد؟

آیا بیت‌کوین تا پایان مارس به 30,000 می‌رسد؟

روند قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت و بلندمدت صعودی به نظر می‌رسد و احتمالا یک موج جدید صعودی به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، سال 2022 یکی از وحشتناک‌ترین سال‌های تاریخ بازار کریپتو بود؛ وقوع زنجیره‌ای برخی از بدترین اتفاقات ممکن برای یک بازار باعث سقوط گسترده‌ی قیمت ارزهای دیجیتال، ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کریپتو، و بی‌اعتمادی شدید سرمایه‌گذاران شد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به شدت نگران وضعیت بازار بودند و پیش‌بینی روزهای بهتر برای تحلیلگران نیز بسیار دشوار بود. بازار ارزهای دیجیتال به شدت تحت تاثیر عوامل خارج از این بازار قرار داشته و دارد - مانند شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده، نرخ تورم، نرخ بهره و غیره - و همه‌ی این‌ها در سال گذشته دست به دست هم داده بودند تا بازار کریپتو را به زمین بزنند.

با شروع سال 2023، اوضاع برای بازار کریپتو تغییر کرد. قیمت بیت کوین (BTC) به طرز شگفت‌انگیزی افزایش یافت. البته، ظاهرا التکوین‌ها هنوز نتوانسته‌اند وضعیت خود را کاملا بازیابی کنند. با وجود این، آن‌ها نیز تاکنون رشد مطلوبی داشته‌اند. روند مثبت بازار کریپتو از ابتدای سال 2023 تاکنون - که تقریبا سه ماه از آن می‌گذرد - به صورت آهسته و پیوسته ادامه داشته است. حجم معاملات بازار کریپتو از 15 میلیارد دلار در ماه ژانویه به 55 میلیارد دلار در ماه مارس - ماه جاری میلادی - افزایش یافته است.

تحلیل قیمت بیت کوین - کوتاه‌مدت 

نمودار قیمت بیت کوین

به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، روند قیمت بیت کوین در کوتاه مدت کاملا صعودی خواهد بود، زیرا قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال همچنان در امتداد یک خط روند صعودی حرکت می‌کند. داده‌های بازار نیز حاکی از خرید و انباشت بیت کوین در بازار هستند؛ این مسئله می‌تواند یک بریک‌اوت صعودی را به دنبال داشته باشد.

با وجود این، میزان نوسان و همچنین حجم معاملات بیت کوین نسبت به آخرین روز معاملاتی اندکی کاهش یافته است. این مسئله ممکن است سرعت این روند صعودی را کاهش دهد.

بنابراین، به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین هم‌اکنون در مرحله‌ی تعیین‌کننده‌ای قرار دارد؛‌ در حال حاضر، یک بریک‌اوت صعودی می‌تواند قیمت را به سمت منطقه‌ی مقاومت بالای 28,500 دلار هدایت کند؛ در مقابل، یک بریک‌اوت نزولی نیز ممکن است قیمت را به نزدیکی 26,000 دلار بکشاند.

تحلیل قیمت بیت کوین - بلندمدت 

نمودار قیمت بیت کوین

چشم‌انداز قیمت بیت کوین در بلندمدت نیز صعودی است؛ پیش‌بینی‌ها عمدتا حاکی از وقوع یک بریک‌اوت صعودی قریب‌الوقوع هستند.

البته، پس از افزایش قیمت بیت کوین در هفته‌ی گذشته، اکنون شاهد دوره‌ی تثبیت سودهای به دست آمده هستیم. اعتقاد برخی از تحلیلگران بر این است که بیت کوین پیش از شروع یک موج جدید صعودی، سطح حمایت 26,975 دلار تست خواهد کرد.

چنان‌چه، بیت کوین نتواند دوباره به سطوح کنونی بازگردد، ممکن است تا منطقه‌ی حمایت بین 24,300 تا 24,800 دلار نیز سقوط کند. ولی در صورت موفقیت بیت کوین در بازگشت صعودی از سطح حمایت مذکور، احتمالا به زودی شاهد صعود قیمت بیت کوین به سطح 30,000 دلار خواهیم بود.

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 10:30 روز یک‌شنبه 26 مارس / 6 فروردین – بیت کوین با 0.05 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 27,525 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 27,196 دلار تا سقف 27,791 دلار در نوسان بوده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین هم‌اکنون با 50.51 درصد کاهش به رقم 12,923,910,225 دلار رسیده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 10:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین