خبر

پیش‌بینی قیمت طلا در ماه‌های آتی

پیش‌بینی قیمت طلا در ماه‌های آتی

با توجه به بروز بحران مالی عظیم، طلا به عنوان پناهگاه امن مورد توجه قرار گرفته است؛ تحلیلگران سطح قیمت 2050 دلاری را در آینده‌ی نزدیک پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «کیتکو نیوز»، بزرگترین بحران بانکی از سال 2008 باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن برای طلا شده است؛ گلدمن ساکس بر این باور است که قیمت‌ها در 12 ماه آینده بالای 2000 دلار در هر اونس باقی می‌مانند.

روز چهارشنبه، تحلیلگران کالایی در گلدمن ساکس پیش‌بینی 12 ماهه طلا را به روز کردند و گفتند که قیمت‌ها به 2050 دلار در هر اونس افزایش می‌یابد که از هدف یکساله‌ی قبلی 1950 دلار در هر اونس افزایش یافته است. در همان زمان، بانک سرمایه‌گذاری مجدداً چشم‌انداز صعودی خود را برای بخش کالا تکرار کرد و شاهد افزایش 28 درصدی بود.

چشم‌انداز صعودی طلا در شرایطی است که این فلز گرانبها پس از آزمایش مجدد مقاومت در قیمت 2000 دلار در هر اونس، شاهد افزایش سود در آخر هفته است. قیمت آتی طلا در آوریل، آخرین بار در سطح 1980.20 دلار در هر اونس معامله شد که نسبت به هفته‌ی گذشته نسبتاً ثابت بوده است.

با نگاهی به چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت، تحلیلگران خاطرنشان کردند که طلا همچنان بهترین پوشش امن در برابر ریسک‌های مالی است. آنها همچنین افزودند که پایان‌دادن به چرخه‌ی انقباض فدرال رزرو که منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا می‌شود، همچنان حامی فلز گرانبها خواهد بود.

کاهش دلار و حمایت از طلا

به گفته‌ی گلدمن ساکس، سرمایه‌گذاران بار دیگر، انتقال سرمایه به محصولات مبادله‌شده با پشتوانه‌ی طلا را آغاز خواهند کرد.

این بانک در یادداشت خود قید کرد: «ما معتقدیم که بازار پس از رسیدن به اوج نرخ‌های صندوق فدرال رزرو، نه‌تنها توسط جریان‌های ETF، بلکه با تاثیر قوی‌تر ثروت از سوی شرق حمایت می‌شود، زیرا دلار تا پایان سال بر اثر انقباض بازده کاهش می‌یابد و تولید ناخالص داخلی EM با بازگشایی مجدد چین نیز به شدت رشد می‌کند.»

بر اساس داده‌های شورای جهانی طلا، صندوق‌های ETF جهانی طلا در چند روز اول بحران بانکی، شاهد ورود 18 تنی بودند که به ده هفته‌ی متوالی خروج از کشور پایان داد.

گاوهای نر طلا در واقع سکان را به دست گرفته‌اند. البته احساسات بازار به دنبال حفظ قیمت‌ها در حدود 2000 دلار است؛ اگرچه انتظار می‌رود طلا نسبت به سطوح فعلی افزایش بیشتری داشته باشد، اما تحلیلگران گلدمن معتقدند که تغییر قابل توجهی در سیاست پولی فدرال رزرو برای بالا‌بردن قیمت‌ها به بالای ۲۱۰۰ دلار در هر اونس مورد نیاز است.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

البته طبق اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی، اقتصاددانان گلدمن ساکس انتظار ندارند که فدرال رزرو در سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد.

با تمام این‌ها، انتظارات بازار تصویر متفاوتی را نشان می‌دهد. با توجه به ابزار سنجش احتمال، پیش‌بینی بازار در حال کاهش نرخ بهره تا ژوئن است و البته پتانسیل چهار کاهش نرخ را قبل از پایان سال در نظر دارد.

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 09:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین