خبر

تضعیف اتریوم در برابر بیت‌کوین

تضعیف اتریوم در برابر بیت‌کوین

به اعتقاد یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو، ارزش اتریوم در برابر بیت کوین در روزهای پیش رو بیش از گذشته کاهش خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، یکی از معامله‌گران و تحلیلگران محبوب بازار ارزهای دیجیتال با نام مستعار KALEO (@CryptoKaleo) دیروز در توییتر نوشت: «وضعیت نرخ برابری اتریوم به بیت کوین (ETH/BTC) هنوز وحشتناک است.» این توییت دنباله‌ی یک رشته توییت طولانی است که اولین بار در 22 دسامبر سال گذشته منتشر شد؛ از آن زمان تاکنون، این تحلیلگر مشهور به طور مداوم داده‌های جدیدی را درباره‌ی نرخ برابری اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) منتشر می‌کند. 

نمودار جفت ارز اتریوم و بیت کوین

برخی از اعضای جامعه‌ی کریپتو معتقدند که اتریوم (ETH)، محبوب‌ترین التکوین بازار ارزهای دیجیتال، روزی قادر خواهد بود بیت کوین (BTC) را از نظر ارزش کل بازار از پیش رو بردارد و به پادشاه ارزهای دیجیتال تبدیل شود. با وجود این، نتایج تحلیل‌های جدید درباره‌ی وضعیت جفت ارز ETH/BTC ممکن است تحقق این آرزو را بسیار دشوارتر کرده و مدت زمان انتظار طرفداران اتریوم را برای جانشینی بیت کوین بیش‌تر کنند.

به گفته‌ی این تحلیلگر، ارزش اتریوم در روزهای آینده در برابر بیت کوین ضعیف‌تر خواهد شد. آخرین توییت کالئو (KALEO) با عبارت «آن را پایین‌تر بفرست» به پایان رسید؛ این عبارت نشان می‌دهد که نتایج تحلیل‌های وی در حال حاضر همچنان حاکی از تضعیف هر چه بیش‌تر اتریوم در برابر بیت کوین هستند.

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌اکنون، بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 15:30 روز شنبه 25 مارس / 5 فروردین - قیمت بیت کوین و اتریوم نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. در حال حاضر، بیت کوین با 1.72 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 27,549.55 دلار معامله می‌شود؛ قیمت اتریوم نیز هم‌اکنون 2.00 درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافته و به 1,751.62 دلار رسیده است. در نتیجه، ظرف بیست و چهار ساعت گذشته ارزش بیت کوین در برابر اتریوم 0.19 درصد تقویت شده است.

ارزش کل بازار بیت کوین در حال حاضر، با فاصله‌ی زیاد نسبت به اتریوم، تنها تعقیب‌کننده‌ی جدی آن، در بالاترین سطح قرار دارد. بنابراین، بیت کوین از این نظر در حاشیه‌ی امنی قرار گرفته است. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، ارزش کل بازار بیت کوین هم‌اکنون با 2.05 درصد کاهش به 531,013,927,821 دلار رسیده است. ارزش کل بازار اتریوم نیز در حال حاضر، 2.26 درصد کاهش یافته و به رقم 213,682,375,736 دلار رسیده است.

همچنین، داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهند که تسلط بیت کوین بر بازار کریپتو ظرف بیست و چهار ساعت گذشته 0.07 درصد کاهش یافته است. با وجود این، تسلط بیت کوین بر بازار همچنان بیش از 46 درصد است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
شنبه 5 فروردین 1402 ساعت 16:35
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین