خبر

کاهش تقاضا به زیان نفت، تمام شد

کاهش تقاضا به زیان نفت، تمام شد

با تعدیل چشم‌انداز تقاضا و در پی کاهش سهام بانکی اروپا، قیمت نفت در روز جمعه با کاهش روبرو شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت؛ این روند نزولی در پی کاهش سهام بانکی اروپا و همچنین زمانی بود که جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده صریحأ اعلام کرد که پرکردن ذخایر استراتژیک نفت این کشور (SPR) ممکن است چندین سال طول بکشد. در این بین، چشم‌انداز تقاضا نیز کاهش یافت.

قیمت نفت برنت با 92 سنت یا 1.2 درصد کاهش به 74.99 دلار رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 70 سنت یا یک درصد کاهش یافت و به 69.26 دلار در هر بشکه رسید.

هر دو معیار در این هفته با کاهش آشفتگی بخش بانکی افزایش یافتند. معاملات آتی برنت در هفته‌ی گذشته 2.8 درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا 3.8 درصد افزایش یافت. هر دو شاخص معیار نفت در هفته‌ی گذشته، بیشترین افت خود را در چند ماه اخیر ثبت کردند.

جان کیلداف، شریک Again Capital LLC در نیویورک، با اشاره بر همبستگی جدید با سهام، ابراز داشت: ما سوار بر بادهای مخالف اقتصاد کلان هستیم.»

سهام بانکی در اروپا کاهش یافت و به دلیل وجود نگرانی‌ها در مورد تداوم بدترین مشکلات در این بخش از زمان بحران مالی 2008، دویچه بانک و گروه UBS به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، صبح روز جمعه، جلسه‌‌ی برنامه‌ریزی نشده از شورای نظارت بر ثبات مالی تشکیل داد.

دلار در برابر سایر ارزها 0.6 درصد افزایش یافت، که به نوبه‌ی خود، نفت را نیز تحت فشار قرار داد و قیمت نفت خام را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد.

دلار و نفت

کاخ سفید در ماه اکتبر اعلام کرد زمانی که قیمت‌ها در حدود 67 تا 72 دلار در هر بشکه باشد، نفت را برای SPR بازخرید خواهد کرد.

علاوه بر این‌ها، نفت تا حدودی از انتظارات تقاضای قوی چین حمایت کرد. گلدمن ساکس اعلام کرد تقاضای کالاها در بزرگترین واردکننده‌ی نفت جهان در حال افزایش است و تقاضا برای نفت به بالای 16 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که کاهش تولید نفت روسیه به میزان 500 هزار بشکه در روز از سطح تولید 10.2 میلیون بشکه در روز در فوریه خواهد بود.

به گفته‌ی نواک، این بدان معناست که روسیه قصد دارد بین مارس تا ژوئن 9.7 میلیون بشکه در روز تولید کند که کاهش بسیار کمتری نسبت به آنچه قبلاً مسکو اعلام کرده بود، را به تصویر می‌کشد.

نویسنده: معصومه دانش
شنبه 5 فروردین 1402 ساعت 12:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین