خبر

بیت‌کوین ظرف 90 روز به 1 میلیون دلار می‌رسد!

بیت‌کوین ظرف 90 روز به 1 میلیون دلار می‌رسد!

آدام کوچران، یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو، پیش‌بینی افزایش قیمت بیت کوین را به 1 میلیون دلار ظرف 90 روز، کاملا بی‌اساس و نادرست دانست.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یوتودی، آدام کوچران، یکی از تحلیلگران برجسته‌ی بازار ارزهای دیجیتال، به تازگی به پیش‌بینی عجیب و غریب بالاجی سرینیواسان، یکی از چهره‌های سرشناس در بازار کریپتو، واکنش نشان داده است. بالاجی سرینیواسان پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین (BTC) ظرف 90 روز به رقم خیره‌کننده‌ی 1 میلیون دلار خواهد رسید. وی شرط بسته است که اگر قیمت بیت کوین تا 90 روز آینده به 1 میلیون دلار نرسد، وی معادل یک میلیون دلار یو‌اس‌دی کوین (USDC) و یک عدد بیت کوین به جیمز مدلاک، یکی از تحلیلگران بازار کریپتو، بدهد. آدام کوچران در مورد این‌که آیا این پیش‌بینی از نظر داده‌های تاریخی و رفتار دارایی‌های جایگزین (نظیر بیت کوین) در طول بحران‌های مالی، دارای پایه و اساس درستی است یا خیر، ابراز شک و تردید کرده است. 

کوچران بر این نکته تاکید کرد که بیت کوین در روند صعودی خود بین سال‌های 2020 تا 2022 شاهد افزایش 547 درصدی قیمت خود بود؛ همچنین، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال در روند صعودی سال 2017 که با قیمت‌های بسیار پایین‌تر شروع شد، تنها 1,105 درصد افزایش یافت. با توجه به این آمار و ارقام، پیش‌بینی سرینیواسان مبنی بر جهش قابل‌توجه 1 میلیون دلاری قیمت بیت کوین در چنین بازه‌ی زمانی کوتاهی، کاملا دور از ذهن به نظر می‌رسد.

همچنین، به اعتقاد کوچران، دارایی‌های جایگزین، مانند ارزهای دیجیتال و فلزات گران‌بها، معمولا در هنگام افزایش ریسک‌های اقتصادی عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند. زمانی که اقتصاد با مشکل مواجه است یا جریان نقدینگی محدود می‌شود، دارایی‌های جایگزین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند. با وجود این، زمانی که کل سیستم اقتصادی در معرض خطر سقوط قرار می‌گیرد، ارزش این دارایی‌ها نیز بی‌اثر می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پس از سپری کردن چند روز صعودی، از دیروز تاکنون دچار اصلاح قیمت شده‌اند. هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 14:30 روز یک‌شنبه 19 مارس / 28 اسفند – بیت کوین با 1.28 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 27,133 دلار معامله می‌شود. با وجود این، عملکرد هفتگی آن تاکنون همچنان درخشان بوده است. ارزش بیت کوین نسبت به هفت روز گذشته 31.88 درصد افزایش یافته است.

ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 26,636 دلار تا سقف 27,667 دلار در نوسان بوده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین هم‌اکنون با 31.16 درصد کاهش به رقم 30,955,699,580 دلار رسیده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 28 اسفند 1401 ساعت 14:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین