خبر

شکوفایی صنعت کریپتو در کشور ویتنام

شکوفایی صنعت کریپتو در کشور ویتنام

بر اساس داده‌های اخیر، حدود 17٪ از کل جمعیت ویتنام تاکنون دست‌کم یک بار از کریپتو استفاده کرده‌اند. ویتنام شاهد یک شکوفایی فوق‌العاده در صنعت کریپتو است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتوپوتیتو، آخرین گزارش‌ها از بازار ارزهای دیجیتال در ویتنام در سال 2022، نشان می‌دهند که 16.6 میلیون ویتنامی صاحب انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال هستند. بیت کوین (BTC) محبوب‌ترین دارایی دیجیتال در این کشور به شمار می‌رود.

نتایج مطالعه‌ی دیگری که توسط چین‌آنالیسیس انجام شد نشان داده‌اند، این کشور آسیایی با کسب 1,000 امتیاز  به پیشروترین کشور جهان از نظر میزان پذیرش ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

بر اساس این مطالعه که نتایج آن توسط یک رسانه‌ی محلی در ویتنام منتشر شد، تخمین زده می‌شود که 16.6 میلیون ویتنامی (تقریباً 17٪ از جمعیت آن کشور) تاکنون ارزهای دیجیتال خریداری کرده‌اند. 31 درصد از این افراد در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پادشاه ارزهای دیجیتال به عنوان محبوب‌ترین دارایی دیجیتال در بازار ویتنام شناخته می‌شود.

نتایج این مطالعه نشان داده‌اند، که در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) تایلند تنها کشوری است که از نظر تعداد هودلرها (سرمایه‌گذارانی که با هدف نگهداری طولانی مدت از یک دارایی اقدام به خرید آن می‌کنند)، عملکرد بهتری نسبت به ویتنام داشته است.

 ویتنام، علاوه بر آن‌که تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران بازار کریپتو را در خود جای داده است، میزبان پروژه‌های بلاک چین مختلفی است که عمدتا روی گیم‌فای (صنعت بازی‌های درآمدزا)، توکن‌های غیرمثلی (NFTها) یا وب-3 نیز تمرکز دارند.

هفت شرکت از 200 شرکت برتر فعال در حوزه‌ی بلاک چین در سراسر جهان توسط ویتنامی‌ها تاسیس شده‌اند؛ از جمله اکسی اینفینیتی، کوین98 و کایبر نتورک. اکسی اینفینیتی (AXS) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مبتنی بر بلاک چین است که در ابتدای سال 2022 به اوج شکوفایی خود رسید و نزدیک به سه میلیون کاربر را برای خود جمع‌آوری کرد. البته، تعداد کاربران در ماه‌های بعد به زیر یک میلیون کاهش یافت، ولی با آغاز سال 2023 دوباره شاهد شکوفایی آن هستیم.

در ماه مارس سال گذشته، گروه هکر مرتبط با کره شمالی - به نام گروه لازاروس - بیش از 600 میلیون دلار ارز دیجیتال را از شبکه رونین به سرقت برد - شبکه رونین یک سایدچین مرتبط با بلاک چین اتریوم است که از فعالیت‌های اکسی اینفینیتی پشتیبانی می‌کند. این اتفاق ضربه‌ی مهلکی به اکسی اینفینیتی وارد کرد. این پروژه با بهبود سیاست‌های امنیتی خود، بعد از سه ماه فعالیت خود را از سر گرفت.

نمودار قیمت اکسی اینفینیتی

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 12:30 روز یک‌شنبه 19 مارس / 28 اسفند – اکسی اینفینیتی با 1.48 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 9.27 دلار معامله می‌شود. ارزش اکسی اینفینیتی نسبت به هفت روز گذشته تاکنون 26.59 درصد افزایش یافته است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ، اکسی اینفینیتی با یک رتبه پایین‌تر از فلو (FLOW) و یک رتبه بالاتر از کانفلاکس (CFX) در جایگاه پنجاه و دوم قرار دارد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 28 اسفند 1401 ساعت 12:24
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین