خبر

وضعیت نوسانی نفت، طلا و کریپتو

وضعیت نوسانی نفت، طلا و کریپتو

هفته‌ای که گذشت، آشفتگی در بازارهای مالی زیاد بود؛ نفت خام سقوط کرد و طلا در آخر هفته با افزایش روبرو شد، اما کریپتو نوسانات زیادی را به ثبت رساند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی با مروری بر رویدادهای هفته‌ی گذشته، در مورد چشم‌انداز آتی در بازارهای مالی اینگونه نوشت: 

هفته‌ی جنون‌آمیز در بازارهای مالی به پایان خود نزدیک می‌شود و واضح است که سرمایه‌گذاران در تعطیلات پایان هفته، دغدغه‌ی همراه‌داشتن ریسک را دارند.

به وضوح دیده شد که اوضاع در آخر هفته با چه سرعتی می‌تواند تغییر کند و معاملات ریسک‌گریز در پایان این هفته گواه آن است که سرمایه‌گذاران تا چه حد نگران هستند. اگر بتوانیم آخر هفته را بدون بروز اتفاق ناگواری پشت سر بگذاریم، تعطیلات روز دوشنبه می‌تواند بسیار متفاوت به نظر برسد، البته بهبود اوضاع کنونی زمان می‌برد.

چرا که حتی با وجود تمام اقداماتی که توسط فدرال رزرو، خزانه‌داری، BoE، SNB و بانک‌های ایالات متحده برای تثبیت وضعیت این هفته انجام شد، همچنان شاهد آشفتگی در بازارها هستیم.

آنچه شایان توجه است بانک‌های منطقه‌ای در روز جمعه، ضربه‌ی شدیدی خوردند که باز هم نشانه‌ای از کاهش اعتماد و تردید در مورد نیاز بعدی به کمک است. البته مقامات مالی به اقدامات برای مهار وضعیت قرمز ادامه می‌دهند و ممکن است برای تقویت اعتماد، مؤلفه‌های کمکی بیشتری لازم باشد.

انرژی

سقوط نفت در هفته‌ی گذشته

قیمت نفت در این هفته سقوط کرد، زیرا آشفتگی در بخش بانکی خطر کندشدن یا رکود اقتصادی سهمگین در سال جاری را افزایش داده است. واضح است که معامله‌گران متقاعد نشده‌اند که بدترین وضعیت پشت سر ماست و همچنان بر قیمت نفت خام سنگینی می‌کند، به‌ویژه در آخر هفته‌ای که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. اگر آرامش حاکم شود، قیمت نفت ممکن است عقبگرد داشته باشد و یک آخر هفته‌ی آرام ممکن است اولین مرحله برای حصول آن تلقی شود.

طلا

طلا در معاملات ریسک‌گریز پایان هفته دوباره افزایش می‌یابد. تعجب‌آور نیست که این اتفاق در آخر هفته رخ می‌دهد، چرا که در هفته‌ی گذشته فهمیدیم در دو روزی که بازارها باز نیستند چه اتفاقاتی ممکن است به وقوع بپیوندد. با وجود کاهش بازدهی و معاملات طلا نزدیک به سطوحی که آخرین بار در اوایل فوریه مشاهده شد، واضح است که معامله‌گران موضع دفاعی اتخاذ کرده‌اند. اینکه آیا این وضعیت در اوایل معاملات هفته‌ی آینده ادامه پیدا می‌کند یا خیر، با توجه به اینکه آخر هفته چقدر پرحادثه خواهد بود، مشخص می‌شود. سطوح مقاومت کلیدی در 1960 دلار - حول و حوش اوج‌های فوریه - و 2000 دلار باقی می‌ماند که شکستن آن یک حرکت روانی بزرگ خواهد بود و البته میزان ترس باقی‌مانده در بازارها را به تصویر می‌کشد.

نوسانات طلا در هفته‌ی گذشته

ارزهای دیجیتال

تئوری‌های مختلفی در مورد عملکرد قوی کریپتو در هفته‌ی گذشته وجود دارد و اگر بخواهیم صادق باشیم اکثر آنها بیشتر از آنکه در سایه‌ی منطق باشند، خیال‌بافی هستند. اما چنین موضوع در این مرحله بی‌اهمیت است و تنها چیزی که اهمیت دارد این است که ارزهای دیجیتال در پایان هفته 7 درصد دیگر افزایش یافتند که در واقع، بیش از 30 درصد از جمعه گذشته بوده و البته برخی از سطوح فنی اصلی در آن زمان از بین رفته‌اند. هدف بعدی، سطح 28000 دلار و پس از آن 32500 دلار بالاتر از آن است.

گفتنی است از آنجا که مومنتوم‌های قبلی در بازار کریپتو، گرچه ادامه‌دار اما چندان منطقی نبودند، تلاش و پیش‌بینی اینکه رالی در کجا به اوج خود می‌رسد، کار بیهوده‌ای است؛ البته در حال حاضر این حرکت‌ها ناپایدار به نظر می‌رسند، اما صرف‌نظر از این موضوع، کل سناریو باید جالب و جذاب باشد.

ارزهای دیجیتال

نویسنده: معصومه دانش
شنبه 27 اسفند 1401 ساعت 15:01
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین