خبر

گرانی شوکه کننده قیمت طلا/ افزایش ادامه دارد؟

گرانی شوکه کننده قیمت طلا/ افزایش ادامه دارد؟

موجی از بحران‌های بانکی قیمت طلا در بازارهای جهانی را تکان داد و شمش را در مسیر بزرگ‌ترین رشد هفتگی خود در سه سال گذشته قرار داد.

به گزارش سایت طلا،با توجه به اینکه بحران بانکی آمریکا سرمایه گذاران بیشتری را در روز جمعه به سمت پناهگاه های امن سوق داد، طلا به بالاترین حد در 11 ماه گذشته رسید و از محدوده میانه کانال 1900 دلاری به سمت هدف بلندمدت 2000 دلاری پیش رفت.

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار بیش از دو درصد افزایش یافت زیرا موجی از بحران‌های بانکی بازارهای جهانی را تکان داد و شمش را در مسیر بزرگ‌ترین رشد هفتگی خود در سه سال گذشته قرار داد؛ در حالی که شرط‌ بندی برای فدرال رزرو کمتر تهاجمی در مبارزه با تورم تقویت شد.

به گزارش سایت طلا،بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار با 53 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1990 دلار رسید شمش در این هفته حدود ۵.۶ درصد افزایش یافته که بیشترین میزان از مارس ۲۰۲۰ است.

تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک اظهار کرد که طلا با توجه به ترس از انتشار اخبار بد بانکی بیشتر در آخر هفته افزایش یافته است و امیدوار است که فدرال‌رزرو افزایش نرخ بهره را در هفته آینده متوقف کند.

بیشتر بخوانید

بیشترین افزایش قیمت هفتگی برای طلا !

سقوط بانک سیلیکون ولی در ایالات‌متحده آسیب‌پذیری بانک‌ها را در برابر نرخ‌های به شدت بالاتر نشان کرده است.

دلار و بازارهای سهام سقوط کردند و شمش را به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری تبدیل کردند. بسیاری از اقتصاددانان رویترز اظهار کردند که فدرال‌رزرو با وجود آشفتگی اخیر در بخش بانکی، در ۲۲ مارس نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش خواهد داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره برای بیشترین درصد افزایش هفتگی در میان چهار فلز گرانبها تعیین شد که در روز جمعه ۳.۱ درصد رشد کرد و به ۲۲.۳۸ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۷۴ دلار و ۲۱ سنت رسید و پالادیوم با دو درصد کاهش به ۱۴۰۱ دلار و ۶۳ سنت رسید.

اد مویا، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA در این باره گفت: «بازگشت نگرانی بانک ها باعث افزایش شدید قیمت طلا می شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران طلا به ریسک‌های کلان کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند و به نظر می‌رسد پیش‌بینی ها برای قیمت شمش بالا باشد.»


به گزارش سایت طلا،نگرانی‌های به‌وجودآمده در بخش بانک‌داری دنیا باعث شد نفت خام برنت و نفت آمریکا هر دو بیشترین کاهش هفتگی خود را طی چند ماه گذشته تجربه کنند. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 72 سنت معادل 2.32 درصد کاهش به 72 دلار و 97 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 61 سنت معادل 2.36 درصد کاهش 66 دلار و 74 سنت معامله می‌شود.

نفت برنت حدود 12 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته که بیشترین کاهش قیمت هفتگی آن از ماه دسامبر بوده‌است. نفت آمریکا هم 13 درصد در یک هفته گذشته پایین آمده که بزرگ‌ترین کاهش قیمت هفتگی آن را از آوریل گذشته نشان می‌دهد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
شنبه 27 اسفند 1401 ساعت 09:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین