خبر

بهترین عملکرد روز، مختص ین

بهترین عملکرد روز، مختص ین

در حالی که دلار آمریکا امروز از روند صعودی خود عقب‌نشینی کرد، یورو به دلیل اقدام استقراضی بانک «کردیت سوئیسی» و بهبود احساس ریسک، تقویت شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، دلار آمریکا در روز پنج‌شنبه در معاملات اولیه‌ی اروپا عقب‌نشینی کرد؛ اما در پی حرکت بانک کردیت سوئیسی که اقدامی به منظور تقویت موقعیت مالی بود و احساسات ریسک را تقویت کرد، یورو افزایش یافت.

در ساعت 03:55 به وقت شرقی (07:55 به وقت گرینویچ)، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، 0.3 درصد کاهش یافت و در سطح 103.980 معامله شد و بدین ترتیب بخشی از افزایش 1 درصدی جلسه‌ی قبل را معکوس کرد.

براساس اخبار رسیده، پیش از آخرین جلسه‌ی سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا، یورو/دلار (EUR/USD) با افزایش 0.4 درصدی به 1.0619 رسید.

بانک مرکزی اروپا قبلاً به دلیل بالا بودن سطح زیربنای منطقه یورو، احتمال افزایش 50 واحدی دیگر نرخ بهره را اعلام کرده بود، اما نگرانی‌ها در مورد عواقب احتمالی چنین افزایش شدیدی بر بخش بانکی می‌تواند سیاست‌گذاران را وادار کند که محتاطانه‌تر عمل کنند.

تحليلگران ING در يادداشتي خاطرنشان می‌کنند: «بازار امروز از بانک مرکزی اروپا سرنخ خواهد گرفت. تداوم افزايش نرخ بهره 50 واحدي دشوار خواهد بود و ما بايد بلافاصله پس از تصميم‌گیری، منتظر نوسانات بيشتري باشيم.»

افزایش نرخ بهره

کنفرانس مطبوعاتی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز جالب توجه خواهد بود، زیرا مطمئناً از او پرسیده خواهد شد که چگونه بانک مرکزی قادر است تلاش‌ها برای ایجاد ثبات قیمت و در عین حال حفظ ثبات مالی را متعادل کند.

این موضوع در ایالات متحده نیز مورد سوال است و فدرال رزرو احتمالاً با توجه به فشار بر سیستم بانکی ایالات متحده، از افزایش نرخ بهره به میزان بیش از 50 واحد پایه در هفته‌ی آینده خودداری خواهد کرد.

گلدمن ساکس تخمین خود را از احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده طی 12 ماه آینده به 35 درصد افزایش داده است که در واقع 25 درصد از قبل بیشتر است.

در جاهای دیگر، پوند/دلار (GBP/USD) با بهبود تمایلات ریسک تقویت شد و با افزایش 0.3 درصدی به 1.2105 رسید. البته اظهارات صدراعظم جرمی هانت مبنی بر اینکه اقتصاد احتمالاً در سال 2023، 0.2 درصد کوچکتر خواهد شد، نسبت به پیش‌بینی قبلی، از حیث افزایش 1.4 درصدی انقباض، کمک‌کننده بود.

دلار/ین (USD/JPY) با 0.5% کاهش به 132.69 رسید. گفتنی است که ین دارای یکی از بهترین عملکردهای روز بود.

دلار استرالیا/دلار (AUD/USD) حساس به ریسک با 0.6% افزایش به 0.665670 رسید، در حالی که دلار/یوان (USD/CNY) با 0.1% کاهش به 6.9007 رسید.

دلار/یوان

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 25 اسفند 1401 ساعت 13:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین