خبر

روزهای سبز کریپتو ادامه دارند!

روزهای سبز کریپتو ادامه دارند!

بازار کریپتو روزهای سبزی را پشت سر می‌گذارد. با توجه به چشم‌انداز مثبت اقتصادی و امید به ملایم‌تر شدن موضع فدرال رزرو، این روزهای سبز ادامه خواهند داشت!

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتوپوتیتو، بازار ارزهای دیجیتال تقریبا هم‌زمان با بروز بحران بانکی در ایالات متحده حرکت صعودی قدرتمندی را آغاز کرده است. عده‌ای معتقدند، این بحران بانکی به نفع بازار کریپتو تمام شده است، زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران را از بازارهای سنتی فراری داده و به سمت بازار کریپتو هدایت کرده است.

بیت کوین (BTC)، پادشاه ارزهای دیجیتال، رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کرده است. قیمت آن امروز حتی به بالای 26,500 دلار رسید - بالاترین سطح در 9 ماه گذشته. البته، اکنون قیمت بیت کوین دچار اصلاح شده و به زیر 25,000 دلار بازگشته است. در همین حال، قیمت بسیاری از التکوین‌های موجود در فهرست 100 ارز دیجیتال برتر بازار با درصدهای دو رقمی رشد کرده است.

اداره‌ی آمار کار ایالات متحده گزارش شاخص قیمت مصرف کننده‌ی ماه فوریه را در روز گذشته منتشر کرد. شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ برای همه‌ی مصرف‌کنندگان شهری به 6 درصد رسید. فعالان بازار کریپتو این رقم را به عنوان نشانه‌ای از کاهش شتاب تورم در این کشور تفسیر می‌کنند. به این ترتیب، با انتشار این آمار، قیمت بیت کوین سر به فلک کشید.

با وجود این، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 15:00 روز چهارشنبه 15 مارس / 24 اسفند – بیت کوین تمام سودهای یک روزه‌ی خود را از دست داده و با 0.40 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 24,563 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 24,142 دلار تا سقف 26,514 دلار در نوسان بوده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین هم‌اکنون با 12.76 درصد افزایش به رقم 52,835,283,738 دلار رسیده است. ارزش کل بازار بیت کوین نیز در حال حاضر، 0.46 درصد کاهش یافته و در حدود 475,524,130,266 دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین

اکنون، بسیاری از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو در سیاست‌های پولی خود ملایمت بیش‌تری به خرج داده و اندکی از شتاب افزایش نرخ‌های بهره بکاهد. بانک مرکزی ایالات متحده هم‌اکنون تحت فشار است تا اجازه ندهد بحران بانکی اخیر در کشور که باعث تعطیلی بانک‌های بزرگ سیلورگیت، سیلیکون ولی و سینگنیچر شده است، به سایر بانک‌ها و بخش‌های مالی این کشور سرایت کند.

به همین دلیل، با توجه به مثبت بودن چشم‌انداز اقتصادی و امکان تغییر موضع فدرال رزرو پیش‌بینی می‌شود روزهای سبز بازار کریپتو همچنان ادامه داشته باشند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 24 اسفند 1401 ساعت 14:49
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین