خبر

اثرات نرخ بهره بر بهای طلا

اثرات نرخ بهره بر بهای طلا

با انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و نیز نرخ بیکاری، طلا دیروز با 1.54 درصد افزایش به 56150 روپیه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، طلا دیروز با 1.54 درصد افزایش به 56150 رسید، و این در حالی بود که سرمایه‌گذاران مجموعه‌ای از داده‌های بازار کار ماه فوریه را هضم کردند. گزارش حاکی از آن بود که تعداد حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی در این دوره به 311000 نفر رسید که بسیار بالاتر از رقم 205000 برآوردهای بازار بود و کاملأ با سایر داده‌های داغ کار برای تأیید تنگنای مداوم در بازار کار ایالات متحده مطابقت داشت. در عین حال، نرخ بیکاری 0.2 واحد درصد بالاتر رفت و درآمد نیروی کار نیز کاهش یافت، که صراحتأ بیان می‌کند که احتمالأ اثرات افزایش نرخ‌های تهاجمی توسط فدرال رزرو در بازار کار احساس می‌شود.

پس از اینکه گروه مالی SVB برای پاسخ‌گویی به تقاضای سپرده‌گذاران با مشکل مواجه شد و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو در تلاش است برای تبیین سیاست‌های خود رویکردی سختگیرانه را برگزیند، بازده خزانه‌داری افزایش یافت.

افزایش نرخ بهره

دلالان فیزیکی طلا در هند مجبور به ارائه‌ی تخفیف شدند، زیرا خریدها تا پایان سال مالی تعدیل شد؛ در حالی که چین به عنوان مصرف‌کننده‌ی اصلی طلا، شاهد تقاضای قوی بود. حق بیمه‌های 26 تا 40 دلاری در هر اونس در چین در مقایسه با قیمت‌های نقطه‌ای طلای جهانی که به سمت کاهش هفتگی پیش ‌می‌رفت، اعمال شد. حق بیمه‌ی چین در سال جاری به طور پیوسته افزایش یافته و به 40 دلار رسیده است. در هند، دلالان همچنان مجبور بودند تا 2 دلار در هر اونس تخفیف نسبت به قیمت‌های رسمی داخلی در مقابل حق بیمه 1 دلاری هفته‌ی گذشته ارائه دهند..

اما از منظر تکنیکال، بازار تحت خرید جدیدی قرار دارد، زیرا بازار شاهد افزایش 0.59 درصدی بهره‌ی باز بود تا روی 9440 ثابت شود؛ در حالی که قیمت‌ها 849 روپیه افزایش یافته است، اکنون طلا در قیمت 55550 حمایت می‌شود و در صورتی که در زیر این رقم قرار گیرد، می‌تواند شاهد آزمایش سطوح 54950 و مقاومت در آن سطح باشد. گرچه در حال حاضر قیمت احتمالاً در 56470 دیده ‌می‌شود، اما یک حرکت بالاتر کافی است که شاهد آزمایش سطح 56790 باشد

حرکت قیمت طلا

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 22 اسفند 1401 ساعت 15:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین