خبر

تغییر در جهت حرکت طلا

تغییر در جهت حرکت طلا

طلا امروز پس از پشت‌سرگذاشتن دو روز متوالی باخت، تا حدودی توانست از پائین‌ترین سطح یک هفته‌ای جهش کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا از پایین‌ترین حد یک هفته‌ای که اوایل چهارشنبه به ثبت رسید، جهش کرد و در نیمه‌ی اول معاملات اروپا توانست به منطقه‌ی 1815 دلاری صعود کند. طلا (XAU/USD)، در حال حاضر، یک رگه‌ی باخت دو روزه را پشت سر گذاشته است، اگرچه در بحبوحه‌ی افزایش شرط‌بندی‌ها برای تشدید سیاست‌های تهاجمی‌تر فدرال رزرو، هر گونه بهبود معنی‌داری هنوز دور از دسترس به نظر می‌رسد.

انتظارات جنگ‌طلبانه از فدرال رزرو در جهت محدود‌کردن سودهای طلا

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه اشاره کرد که ممکن است لازم باشد نرخ بهره سریع‌تر و در سطحی بالاتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی می‌شد، افزایش یابد. پاول افزود که داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده، قوی‌تر از حد انتظار بوده است و فدرال رزرو آماده است تا سرعت افزایش نرخ بهره را برای مبارزه با تورم سرسخت افزایش دهد. بازارها به سرعت واکنش نشان دادند و در نشست سیاستی کمیته‌ی بازار باز فدرال در اواخر این ماه قیمت‌گذاری را با شانس بیشتری برای افزایش 50 واحد پایه (bps) آغاز کردند. این امر علاوه بر آنکه از افزایش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده حمایت می‌کند، باید به عنوان یک باد مخالف برای قیمت طلای بدون بازده نیز عمل کند.

افزایش نرخ بهره بیشتر
دلار قوی‌تر هم می‌تواند به عنوان یک باد مخالف برای طلا (XAU/USD) عمل کند

در واقع، بازده اوراق قرضه‌ی 10 ساله‌ی ایالات متحده در نزدیکی آستانه‌ی 4.0 درصد ثابت است و اوراق خزانه‌ی 2 ساله، نزدیک به بالاترین سطح خود از سال 2007 تاکنون قرار دارد. این امر به نوبه‌ی خود، به دلار آمریکا کمک کرد تا در یک رالی انفجاری، به اوج سه ماهه صعود کند.

شایان ذکر است که دلار قوی‌تر می‌تواند به محدودکردن افزایش قیمت طلای دلاری نیز کمک کند. از این رو، عاقلانه است که قبل از قراردادن شرط‌بندی‌های صعودی جدید در اطراف طلا XAU/USD و موقعیت‌یابی برای هر حرکت افزایشی بیشتر در روز، منتظر خریدهای قوی بعدی باشید. با تمام این‌ها، یک لحن ریسک ملایم‌تر می‌تواند تا حدودی از فلز گرانبها به عنوان یک پناهگاه امن حمایت کند و جنبه‌ی منفی را نیز کاهش دهد.

حمایت از طلا به عنوان پناهگاه امن

چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا

از منظر تکنیکال، قیمت طلا قبل از میانگین متحرک 100 روزه (100-SMA)، بار دیگر برخی خریداران را جذب می‌کند. حمایت مذکور که در حال حاضر نزدیک به رقم 1800 دلاری ثابت شده است، باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری عمل کند که اگر قاطعانه شکسته شود، به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی تلقی می‌شود و زمینه را برای ضررهای بیشتر فراهم می‌کند. سپس طلا XAU/USD ممکن است سقوط را به سمت آزمایش حمایت مربوطه‌ی بعدی در نزدیکی منطقه‌ی افقی 1775 دلار تسریع بخشد.

از طرف دیگر، منطقه‌ی 1818 تا 1820 دلاری می‌تواند مقاومتی را در مقابل منطقه‌ی افقی 1835 دلاری ارائه دهد. قدرت پایدار فراتر از رقم دوم می‌تواند باعث افزایش کوتاه‌مدت شود و قیمت طلا را به سمت اوج ماهانه، در حدود منطقه‌ی 1858 دلاری که جمعه‌ی گذشته لمس کرد، ارتقاء دهد. به دنبال آن سد SMA-50، نزدیک به منطقه‌ی 1869 دلاری قرار دارد که حداقل فعلاً باید از هرگونه سود بیشتر ممانعت کند.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 17 اسفند 1401 ساعت 15:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین