خبر

احتمال رکود در اقتصاد آمریکا، و آینده‌ی کریپتو

احتمال رکود در اقتصاد آمریکا، و آینده‌ی کریپتو

جیم کریمر به تازگی به وضعیت بازارها و احتمال رکود در اقتصاد آمریکا اشاره کرده است. وی پیش‌تر به سرمایه‌گذاران توصیه کرده بود اقدام به خرید کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از بیت‌کوین‌دات‌کام، جیم کریمر، مجری برنامه‌ی مشهور مد مانی در شبکه‌ی سی‌ان‌بی‌سی، معتقد است که فعالان بازار پیش‌تر تصمیم خود را درباره‌ی وقوع یک رکود اقتصادی در آمریکا گرفته‌اند و بر اساس آن عمل می‌کنند.

وی روز دوشنبه در توییتر نوشت، «خیلی زود عملکرد بازارها منفی خواهد شد. هم‌اکنون، فعالان بازار در حال سبک و سنگین کردن اخبار مربوط به روز جمعه هستند. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که فدرال رزرو بدون توجه به هر اتفاقی، به سیاست‌های انقباضی خود ادامه می‌دهد و باعث ایجاد رکود در اقتصاد آمریکا خواهد شد.»

فدرال رزرو پس از چند دوره افزایش 75 واحدی نرخ بهره، در هفته‌ی گذشته‌ نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد. پس از اعلام این خبر، بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال صعودی شدند. همواره در دوره‌های گذشته، همبستگی شدیدی میان بازارهای سهام و ارزهای بازار کریپتو وجود داشته است. هر دوی این بازارها نیز رابطه‌ی معکوسی با شاخص دلار داشته‌اند.

افزایش 25 واحدی نرخ بهره خبر خوبی برای فعالان بازارهای سهام و کریپتو تلقی می‌شود. به علاوه، داده‌های جدیدی که در روز جمعه توسط اداره‌ی آمار کار ایالات متحده منتشر شدند نشان می‌‌دهند، 517,000 شغل جدید در ماه ژانویه ایجاد شده و نرخ بیکاری از 3.5 درصد به 3.4 درصد کاهش یافته است - یعنی به سطحی رسیده است که از می 1969 تاکنون مشاهده نشده بود.

البته، بسیاری از تحلیلگران بازار نیز با موضوع ورود اقتصاد آمریکا به دوره‌ی رکود موافق نیستند. جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، در یک برنامه‌ی تلویزیونی زنده اعلام کرد، «وقتی 500,000 شغل جدید در کشور ایجاد شده و آمار بیکاری به پایین‌ترین سطح در 50 سال اخیر رسیده است، چگونه فکر می‌کنید در حال ورود به یک دوره‌ی رکود اقتصادی هستیم.» همچنین، بر اساس گزارشی که شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس به تازگی منتشر کرده است، احتمال وقوع یک رکود اقتصادی در ایالات متحده در دوازده ماه آینده از 35 درصد به 25 درصد کاهش یافته است.

مجری برنامه‌ی مد مانی در 31 ژانویه / 11 بهمن گفته بود: «اگر اکنون بازارها در شرایط صعودی هستند، که من هم فکر می‌کنم همین‌طور باشد، باید خودتان را برای دوره‌ی بعدی آماده کنید... ما باید برای روزهای رکود آماده شویم؛ اکنون در این بازار صعودی، فرصت‌های خوبی برای خرید وجود دارند.»

نمودار قیمت بیت کوین

با ورود به سال 2023، وضعیت بازار کریپتو به طور کلی تغییر کرده و قیمت ارزهای دیجیتال به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش یافته‌اند. با وجود این، هنوز درباره‌ی پایان دوره‌ی نزولی کریپتو شک و تردیدهایی وجود دارد. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 10:30 روز سه‌شنبه 7 فوریه / 18 بهمن – بیت کوین با 0.65 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 22,927 دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین نسبت به هفت روز گذشته 0.37 درصد افزایش یافته است. ارزش کل بازار پادشاه ارزهای دیجیتال نیز اکنون به 442,174,908,926 دلار رسیده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 10:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین