خبر

بازی شاخص دلار و اوراق خزانه‌داری در زمین طلا/مرز 2هزاردلاری نزدیک است؟

بازی شاخص دلار و اوراق خزانه‌داری در زمین طلا/مرز 2هزاردلاری نزدیک است؟

اقتصادنیوز: فدرال رزرو می گوید که در حال حاضر شاهد کاهش تورم در اقتصاد آمریکا است.

براساس گزارش اقتصادنیوز ،  این نهاد سیاستگذار همچنان بر این باور است که اقتصاد آمریکا در سال جاری شاهد رکود نخواهد بود، ادعایی که از سوی برخی تحلیل‌گران با اما و اگرهای زیادی مواجه شده است. با توجه به این وضعیت بسیاری از بازیگران بازار به دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستند که شاهد اونس طلای 2هزار دلاری در میان‌مدت خواهیم بود یا نه؟

هر بار که طلا به مرز 1950 دلاری نزدیک می‌شود یا از آن عبور می‌کند، به نظر می‌رسد که توجه‌ها معطوف به فلز زرد می‌شود و این پرسش طرح می‌شود که آیا فلز زرد توانایی گذر از مرز 2هزار دلاری را خواهد داشت؟

این پرسش‌ها از 24 ژانویه، زمانی که قیمت طلا در کامکس نیویورک به 1950 دلار در هر اونس رسید و در آخرین معاملات به بالاترین سطح 9 ماهه خود بالای 1975 دلار رسید، پر تکرارتر شده است.

قیمت نقدی شمش، معمولا کندتر از معاملات آتی حرکت می کند، اما توسط برخی معامله گران با دقت بیشتری دنبال می شود، اولین شکست 1950 دلاری خود را در 1 فوریه تجربه کرد که پس از آن به 1960 دلار افزایش یافت.

شاخص دلار و اوراق خزانه داری آمریکا هر دو عناصری هستند که بازار طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد در هفته جاری این دو شاخص تغییراتی را به سود طلا داشته باشند.

unnamed

منبع:
دوشنبه 17 بهمن 1401 ساعت 01:30
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین