خبر

پیش‌بینی آینده روشن برای طلا !

پیش‌بینی آینده روشن برای طلا !

اقتصادنیوز: طبق تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، پیش‌بینی ‌ها درباره طلا همچنان مثبت است.

به گزارش اقتصادنیوز ، پس از نزول قیمت اونس طلا  در روز جمعه، تحلیلگران وال استریت پیش‌بینی کردند، قیمت طلا می تواند به حدود 1900 دلار در هر اونس در هفته برسد.

طبق تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، پیش‌بینی ‌ها درباره طلا همچنان مثبت است. فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures در این باره تاکید کرد: « مشتریان دلایل متفاوتی را درباره عزم خود برای خرید طلا بیان می‌کنند. برخی نگران چالش‌های ژئوپولتیک هستند، و برخی دیگر نگران تاثیر تورم بر قدرت خرید دلار هستند. این نشانه ای از استحکام روند خرید طلا در بازار است.»

سرمایه‌گذاران خرد که منتظر فرصتی برای ورود به بازار طلا بودند، روز جمعه پس از گزارش بسیار دوراز انتظار اشتغال آمریکا  و سقوط دو درصدی قیمت طلا شانس خود را ورود به بازار پیدا کردند. اداره آمار کار آمریکا اعلام کرد که 517هزار شغل در ژانویه ایجاد شده است که به طور قابل توجهی بیش از انتظارات برای افزایش شغل در حدود 193هزار نفر است.

unnamed

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. هشت تحلیلگر معادل 44 درصد به روند بازار طلا خوش‌بین،  سه تحلیلگر، معادل 17 درصد،روند را نزولی و هفت تحلیلگر، معادل 39 درصد بازار کم‌نوسانی را برای هفته آتی پیش‌بینی کرده‌اند.

در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها هم 740 نفر شرکت کرده‌اند. از این تعداد، 461 نفر معادل 61 درصد روند بازار را صعودی، 183 معادل 25 درصد این روند را نزولی و 106 رأی دهنده معادل 14 درصد بازار را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

 

منبع:
یکشنبه 16 بهمن 1401 ساعت 01:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین