خبر

گزارش بازار‌ها امروز ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت طلا و سکه و بیت کوین در چند روز آینده

گزارش بازار‌ها امروز ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت طلا و سکه و بیت کوین در چند روز آینده

به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ چگونه بود؟

به گزارش نبض بورس،به صورت روزانه نبض بورسبورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ چگونه بود؟

گزارش بازار‌ها امروز ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت طلا و سکه و بیت کوین در چند روز آینده
 

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۳۸۹۹-۲۲۹۸۷ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۲۳۸۹۹ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۳.۳۳ درصد افزایش داشته است.
مطابق انتظارات، فدرال رزرو پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال در اول فوریه (۱۲ بهمن) نرخ بهره را ۰.۲۵ واحد درصد افزایش داد تا نرخ تأمین سرمایه فدرال را به محدوده ۴.۵ تا ۴.۷۵درصدی برساند. پس از آن که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که تورم این کشور رو به کاهش است، قیمت بیت کوین از سطح ۲۴,۰۰۰ دلاری عبور کرد و ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال نیز نزدیک به ۴درصد افزایش یافت. پاول خاطرنشان کرد که روند افزایش نرخ بهره همچنان ضروری است، زیرا فدرال رزرو تلاش می‌کند تا تورم را به نرخ هدف ۲درصدی خود بازگرداند. /ارزدیجیتال
با پیش بینی بیت کوین در بازه‌ی زمانی ۴ ساعته، همچنان مومنتوم صعودی خود را حفظ کرده است. نزدیک‌ترین سطح مقاومت در برابر بیت کوین در حوالی سطح ۲۴,۲۵۰ دلار قرار دارد. چنان‌چه بیت کوین بتواند یک بریک‌اوت صعودی را از سطح ۲۴,۲۵۰ دلار تجربه کند، به طور بالقوه قادر خواهد بود تا به سطح ۲۴,۸۰۰ دلاری صعود کند.
به علاوه، اگر قیمت بیت کوین بتواند از مرز ۲۴,۸۰۰ دلاری عبور کند، احتمالا به سطح ۲۵,۲۵۰ دلار خواهد رسید. دلیل مومنتوم صعودی کنونی بیت کوین را می‌توان تصمیم اخیر کمیته بازار آزاد فدرال و برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره دانست. شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور مکدی بیت کوین وارد منطقه‌ی خرید شده‌اند، و میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه نیز این روند خرید را تایید می‌کند.
ولی چنان‌چه بیت کوین به هر دلیل به سطوح پایین‌تر حرکت کند، در نخستین گام به سطح حمایت ۲۳,۵۵۰ دلاری خواهد رسید. اگر این سطح حمایت دچار یک بریک‌اوت نزولی شود، آن‌گاه فشار فروش در بازار افزایش یافته و شرایط برای سقوط قیمت تا سطح ۲۳,۲۵۰ دلار فراهم می‌شود.

قیمت سکه  

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۳۳۹۸۰۰۰-۲۲۲۹۵۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۲۳۳۹۸۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۷ درصد افزایش داشته است. 
امروز حباب تمام سکه‌ها سبز و افزایشی بود بطوری که در زمان نوشتن این گزارش حباب سکه امامی با ۷۳ هزار تومان افزایش به ۴ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی با ۲۳ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان رسید. حباب نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان و ۴ میلیون و ۳۲۷ هزار تومان و در نهایت ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان رسیدند.

قیمت طلا  

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۱۷۸۰۰۰-۲۰۷۰۶۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۲۱۷۸۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۶۸ درصد افزایش داشته است. 
قیمت طلای جهانی با ۱.۸۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در لحظه‌ی نگارش این گزارش به ۱۹۱۳ دلار و ۳ سنت رسید.
محمد کشتی آرای گفت: بعد از نوسانات شدید قیمتی طلا و سکه در هفته‌های گذشته، هفته آرامی را در این بازار پشت سر گذاشتیم. نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: نخست، قیمت جهانی طلا و در وهله دوم قیمت دلار و ارز و سوم، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی است. بعد از نوسانات شدید قیمت دلار در هفته‌های گذشته، با توجه به کنترل قیمت دلار و ارز در هفته اخیر توسط بانک مرکزی، عامل نخست موثر در افزایش قیمت طلا در بازار داخل تا حدودی کنترل شده است.
این کارشناس طلا و سکه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ که آیا الان زمان مناسبی برای خرید طلاست یا نه، گفت: اتفاقات غیرقابل پیش بینی یا تحولات غیرقابل پیش بینی در دست کسی نیست که بتوانیم تاثیر آن‌ها را بر بازار ببینیم، اما جدا از این مسائل، روند بازار طلا و سکه در کوتاه مدت قابل رصد است. وی افزود: به نظر می‌رسد اگر در چند روز آینده اتفاق خاصی در حوزه اقتصادی و سیاسی پیش نیاید، قیمت طلا و سکه حداقل در یک هفته آینده در همین محور فعلا باقی بماند.
کشتی آرای ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد طلا بخرد در مواقعی که بازار آرامش دارد و قیمت‌ها باثبات است اقدام به خرید طلا و سکه کند مثل زمانِ حالِ حاضر، زیرا زمانی که قیمت‌ها هیجانی است، فاصله خرید و فروش به دلیل ریسک بالا زیاد می‌شود و خرید و فروش با ریسک بالا همراه است.

قیمت دلار

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۴۳۳۲۲-۴۱۶۰۰ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۴۳۱۶۷ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۰۶ درصد کاهش داشته است.

منبع:
پنجشنبه 13 بهمن 1401 ساعت 21:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین