خبر

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در فوریه 2023

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در فوریه 2023

بیت کوین ماه ژانویه را بسیار عالی آغاز کرد؛ ولی اکنون، در آخرین روز این ماه، دچار اصلاح قیمت شده است. مسیر حرکت بیت کوین در ماه فوریه چگونه خواهد بود؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، بیت کوین (BTC) چند هفته‌ی سبز و درخشان را پشت سر گذاشته است. طی چهار هفته‌ای که از سال 2023 می‌گذرد، بیت کوین رشد قیمت چشمگیری را تجربه کرده است. ولی در حالی که بیت کوین به سطوح مقاومت مهمی نزدیک شده بود، ناگهان مسیر حرکت آن تغییر کرد. بیت کوین طی دو روز اخیر دچار اصلاح قیمت شده است. کاهش مومنتوم صعودی و تغییر مسیر حرکت قیمت بیت کوین ممکن است علت‌های مختلفی داشته باشد، از جمله عجله‌ی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت به جمع‌آوری سودهای خود و گسترش احساسات نزولی در بازار تحت تاثیر تشکیل پرونده ورشکستگی شرکت جنسیس.

با وجود این، اصلاح نزولی کنونی قیمت بیت‌کوین باعث نشده است سرمایه‌گذاران از بازار بیت کوین فراری شوند، زیرا بسیاری از آن‌ها باور دارند که احساسات بازار در ماه فوریه نیز همچنان صعودی خواهد ماند و ریزش کنونی قیمت برای بازار پرنوسانی مانند بازار کریپتو کاملا طبیعی است.

با توجه به گذشت چهار هفته‌ی صعودی و ریزش بخش اندکی از قیمت‌ها طی دو روز اخیر، بازار کریپتو اکنون  بسیار داغ شده است و معامله‌گران، با هر طرز تفکری، در حال گمانه‌زنی و اتخاذ پوزیشن معاملاتی تازه‌ی خود هستند. با وجود این، تحلیلگران بر این باورند که ریزش کنونی قیمت‌ها در بازار کریپتو ممکن است صرفا دورخیزی برای آغاز یک روند صعودی قوی‌تر باشد. 

نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته

بر اساس نتایج تحلیل موسسه‌ی کریپتوکوانت، نسبت ارزش کنونی بازار بیت کوین به ارزش تحقق‌یافته‌‌ی آن (MVRV) نویدبخش شروع یک روند صعودی دیگر در آینده است. اکنون این نسبت در حوالی عدد 1.14 قرار دارد. به گفته‌ی موسسه‌ی کریپتوکوانت، اگر این نسبت بیش‌تر از عدد 3.7 باشد نشان می‌دهد که بازار به سقف‌های خود نزدیک شده است؛ و اگر این نسبت زیر عدد 1 باشد، نشان‌دهنده‌ی نزدیک بودن بازار به کف خود است. بنابراین، با توجه به این‌که این نسبت اکنون در حوالی 1.14 قرار دارد، احتمالا بیت کوین در ماه فوریه نیز بتواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

مایکل ون دی پوپ، یکی از تحلیلگران برجسته‌ی بازار کریپتو در تحلیل شرایط کنونی بازار بیت کوین گفته است: «در حال حاضر فقط باید صبر کنیم و ببینیم آیا بیت کوین به زیر 22.3 هزار دلار سقوط می‌کند یا بر می‌گردد و 23.1 هزار دلار را پس می‌گیرد. تا وقتی قیمت بین این دو رقم قرار داشته باشد، نمی‌توان پیش‌بینی درستی از آینده‌ی قیمت بیت کوین ارائه داد.»

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 15:00 روز سه‌شنبه 31 ژانویه / 11 بهمن - بیت کوین با 1.52 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 22,886 دلار معامله می‌شود. با کاهش قیمت بیت کوین در روز جاری، ارزش آن نسبت به هفته‌ی گذشته نیز کاهش یافته است. اکنون، قیمت بیت کوین نسبت به هفت روز قبل 0.10 درصد کم‌تر شده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 11 بهمن 1401 ساعت 15:19
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین