خبر

هجوم ثروتمندان به بازار کریپتو!

هجوم ثروتمندان به بازار کریپتو!

مطالعه‌ای توسط یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری نشان داد، بیش‌تر مشتریان ثروتمندان از مشاوران مالی خود می‌خواهند برای ورود به بازار کریپتو به آن‌ها مشاوره بدهند

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، نتایج مطالعه‌ای که توسط گروه مشاوران سرمایه‌گذاری دیویر به عمل آمد نشان داده‌اند، با وجود این‌که بازار ارزهای دیجیتال دوران بسیار پرچالش و سختی را پشت سر گذاشته‌ است، 82 درصد از مشتریان ثروتمند این شرکت در سال 2022 از مشاوران مالی خود درخواست کرده‌اند درباره‌ی سرمایه‌گذاری در بیت کوین (BTC) به آن‌ها مشاوره بدهند.

نتایج این مطالعه‌ و نظرسنجی که در 30 ژانویه / 10 بهمن منتشر شد، نشان دادند که در طول 12 ماه گذشته از هر 10 مشتری ثروتمند با میزان دارایی‌ قابل سرمایه‌گذاری بین 1.2 تا 6.1 میلیون دلار، هشت نفر از مشاوران مالی خود درخواست کرده‌اند درباره‌ی سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به آن‌ها مشاوره ارائه بدهند.

به گفته‌ی نایجل گرین، مدیرعامل و بنیانگذار گروه مشاوران مالی دیویر، علی‌رغم این‌که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معمولا به عنوان افرادی «محافظه‌کار» تلقی می‌شوند، علاقه‌مندی آن‌ها به سرمایه‌گذاری در بیت کوین عمدتا از ارزش‌های ذاتی بیت‌کوین یعنی «دیجیتالی، جهانی، بدون مرز، غیرمتمرکز و غیر قابل دستکاری» بودن آن ناشی می‌شود.

مطالعاتی که در سال‌های گذشته توسط این شرکت انجام شده‌اند نیز روند صعودی سطح علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ثروتمند را به سرمایه‌گذاری‌ در ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند.

مطالعه‌ای که در سال 2020 توسط گروه دیویر انجام شد نشان داد که 73٪ از 700 شرکت‌کننده‌ی ثروتمند در نظرسنجی، از قبل در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کرده بودند یا تصمیم داشتند تا پیش از پایان سال 2020 در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. همچنین، نتایج مطالعات این شرکت در سال 2019 نیز نشان دادند که 68٪ از این افراد قبلا در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کرده یا برای انجام این کار برنامه‌ریزی کرده‌اند.

همچنین، نایجل گرین به افزایش علاقه‌مندی موسسات مالی سنتی مانند فیدلیتی، بلک راک و جی‌پی مورگان به ارائه‌ی خدمات کریپتو به مشتریان خود نیز اشاره کرده، و این مسئله را نشانه‌ی بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای برای آینده‌ی بازار ارزهای دیجیتال می‌داند.

بیت کوین، پس از سپری کردن یک سال سخت و دردناک، با شروع سال 2023 روند صعودی دلگرم‌کننده‌ای را آغاز کرده است. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 11:00 روز سه‌شنبه 31 ژانویه / 11 بهمن - بیت کوین با 3.51 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 22,874 دلار معامله می‌شود. کاهش قیمت بیت کوین در روز جاری، عملکرد هفتگی آن را نیز منفی کرده است. به این ترتیب، ارزش بیت کوین نسبت به هفت روز گذشته نیز 0.91 درصد کاهش یافته است. ارزش کل بازار بیت کوین اکنون 441,176,764,611 دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 11 بهمن 1401 ساعت 11:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین