خبر

گزارش بازار‌ها امروز ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | قیمت های مقاومتی و حمایتی طلا و بیت کوین

گزارش بازار‌ها امروز ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | قیمت های مقاومتی و حمایتی طلا و بیت کوین

به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ چگونه بود؟

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورسبورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ چگونه بود؟

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۳۴۸۱-۲۲۵۱۳ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۲۳۱۸۸ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۲۶ درصد کاهش داشته است.
قیمت بیت کوین در بازه‌ی زمانی ۴ ساعته از سطح ۲۳,۴۰۰ دلار عبور کرد و علی‌رغم کاهش موقتی قیمت، هنوز پتانسیل صعود به سمت ۲۴,۰۶۶ دلار را دارد. اگر قیمت از سطح ۲۴,۰۶۶ دلار عبور کند، ممکن است تا ۲۵,۱۵۰ دلار نیز افزایش یابد.
شکست یک الگوی مثلث متقارن در نمودار قیمت بیت کوین معمولا باعث شروع یک حرکت صعودی می‌شود. در نتیجه، می‌توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین (BTC) همچنان افزایشی بماند.
در مقابل، نزدیک‌ترین سطح حمایت بیت کوین در حوالی ۲۳,۳۵۰ دلار حفظ شده است. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت در پایین آن ممکن است فشار فروش را افزایش داده و قیمت بیت کوین را دوباره تا سطوح ۲۲,۸۰۰ دلار یا ۲۲,۳۵۰ دلار کاهش دهد. 
قیمت بیت کوین هم‌اکنون در حال نزدیک شدن به سطح تکنیکال کلیدی و مهمی در حوالی میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای است. میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای در حال حاضر در حوالی قیمت ۲۴,۷۱۳ دلار واقع استمیانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای در طول چرخه‌های نزولی همواره به عنوان یک منطقه‌ی حمایت بلند مدت کلیدی و مهم عمل کرده است. در طول چرخه‌ی نزولی فعلی، قیمت بیت کوین در زیر این سطح فرو رفته و هنوز نتوانسته است خود را به بالای این منطقه‌ی تکنیکال حیاتی برساند.
عبور قیمت بیت کوین از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای در آینده‌ی نزدیک می‌تواند تداوم روند صعودی آن را تا حدودی تضمین کند؛ زیرا همان‌طور که گفته شد، این میانگین متحرک همواره به عنوان سطح حمایت قدرتمندی عمل کرده است. البته، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، بیت کوین پس از صعودی به کانال ۲۴,۰۰۰ دلار، برای مدتی دچار تثبیت و سکون می‌شود.

قیمت سکه  

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۲۹۹۷۰۰۰-۲۱۸۰۹۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۲۲۸۹۷۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۳۱ درصد افزایش داشته است. 
امروز حباب تمام سکه‌ها به جز ربع سکه سبز و افزایشی بود بطوری که در زمان نوشتن این گزارش حباب سکه امامی با ۲۷۹ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی با ۴۷۳ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان رسید. حباب نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴ میلیون و ۲۶۶ هزار تومان و ۴ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان و در نهایت ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان رسیدند.

قیمت طلا  

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۱۳۵۳۰۰-۲۰۵۳۱۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۲۱۱۲۷۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۰۷ درصد کاهش داشته است. 
قیمت طلای جهانی با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در لحظه‌ی نگارش این گزارش به ۱۹۲۵ دلار و ۵۹ سنت رسید.
قیمت طلا جهش روز قبل را دور از خط حمایت صعودی یک ماهه کاهش می‌دهد و سپس، به سطح میانگین متحرک ۵۰ (۵۰-SMA) در حدود ۱۹۲۸ دلار می‌رسد. اگرچه سوگیری نزولی مکدی (MACD) و جهش‌های متعدد از خط حمایت فوق‌الذکر از خریداران طلا XAU/USD دفاع می‌کنند، اما شاخص قدرت نسبی (RSI) ثابت و شتاب ضعیف، اخیرا فروشندگان طلا را مورد آزار قرار می‌دهد.
با این حال، شکست واضح خط حمایت اعلام‌شده، نزدیک به ۱۹۲۰ دلار تا زمان انتشار، برای فروشندگان طلا ضروری به نظر می‌رسد. پس از آن، آستانه‌ی ۱۹۰۰ دلار و کف قیمت نوسانی ۱۸ ژانویه نزدیک به ۱۸۹۶ دلار می‌تواند خرس‌های طلا (XAU/USD) را فریب دهد.
از طرف دیگر، خریداران طلا باید از مانع افقی یک هفته‌ای حدود ۱۹۴۵ دلار عبور کنند تا دوباره کنترل را به دست گیرند. /شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز

قیمت دلار  

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۴۳۳۲۲-۳۸۶۰۷ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۴۳۰۸۵ معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۰۳ درصد افزایش داشته است.

منبع:
دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت 20:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین