خبر

آیا طلا از مقاومت 1930 خواهد گذشت؟

آیا طلا از مقاومت 1930 خواهد گذشت؟

در آستانه‌ی نشست فدرال رزرو برای تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره، قیمت طلا درصدد عبور از سطح مقاومت 1930.00 دلاری است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از سایت «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی آسیایی تلاش می‌کند از مقاومت بحرانی 1930.00 دلار عبور کند و این در حالی است که با موانعی روبرو شده است. این فلز گرانبها شاهد سود فروش بوده است؛ چرا که سرمایه‌گذاران در هفته‌ی سیاست نرخ بهره، در حال تغییر ریسک‌گریزی هستند. فدرال رزرو روز چهارشنبه قرار است اولین تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در سال 2023 اعلام کند.

قراردادهای آتی S&P500 در نشست آسیایی حاکی از ضرر و زیان هستند که نشان‌دهنده‌ی احتیاط فزاینده در جو بازار است. شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از اصلاح و رسیدن به نزدیکی 101.50، به شدت بهبود یافت. بهبود شاخص دلار با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده پشتیبانی می‌شود. از طرفی، بازدهی 10 ساله‌ی خزانه‌داری ایالات متحده به نزدیکی 3.53 درصد رسیده است.

شاخص دلار آمریکا

علاوه بر سیاست پولی فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران به داده‌های استخدامی پردازش خودکار ایالات متحده (ADP) توجه خواهند کرد که انتظار می‌رود در مقایسه با انتشار قبلی ۲۳۵ هزار نفر، به میزان ۸۶ هزار کاهش یابد. افزایش نرخ بهره توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای کاهش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) تقاضای کلی را کاهش داده است که این امر به نوبه‌ی خود تقاضای نیروی کار توسط شرکت‌ها را در بحبوحه‌ی چشم‌انداز تیره اقتصادی تحت فشار قرار داده است.

تحلیل تکنیکال طلا با توجه به نمودار ساعتی

به نظر می‌رسد قیمت طلا در یک محدوده‌ی کوچک تثبیت محدود در مقیاس ساعتی دست به تردستی می‌زند که نشان‌دهنده‌ی انقباض نوسانات است. میانگین متحرک نمایی 50 دوره‌ای (50-EMA) در 1930.00 دلار مانع مهمی برای گاوهای نر طلا بود. گفتنی است که منطقه‌ی تقاضا در محدوده‌ی 1917 تا 1920 دلار از این دارایی پیشرو پشتیبانی می‌کند.

شاخص قدرت نسبی (14-RSI) در محدوده‌ی 40.00 الی 60.00 در نوسان است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران منتظر یک محرک جدید برای حرکتی قدرتمند هستند.

نمودار ساعتی قیمت طلا

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت 12:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین