خبر

رابطه گران شدن دلار با پرفروش شدن آپارتمان‌های یک محله خاص

رابطه گران شدن دلار با پرفروش شدن آپارتمان‌های یک محله خاص

یک مشاور املاک می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت دلار در چندماه اخیر، معاملات مسکن در محله سعادت‌آباد رونق گرفته و قیمت ملک نسبت به ماه گذشته حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

اقتصاد۲۴ - سری زده‌ایم به فایل‌های خانه در محله سعادت‌آباد که در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن عرضه شده‌اند. محله سعادت‌آباد در منطقه ۲ تهران واقع شده و در شمال غرب پایتخت قرار گرفته است. این محله، از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز، از شمال شرق به اوین و از شمال غرب به فرحزاد متصل می‌شود.
به گزارش اکو ایران، بررسی فایل‌های مشاوران املاک نشان می‌دهد، برای خرید یک خانه با متراژی بین ۶۰ تا ۷۰ مترمربع در سعادت‌آباد، باید دست‌کم بین ۴ تا ۱۱ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفت؛ که البته بنا به دارا بودن برخی از ویژگی‌ها از جمله، عمر بنا، دسترسی خوب، آسانسور، پارکینگ، انباری، مشاعات خاص، روف گاردن، سالن اجتماعات، استخر، سونا و جکوزی این مقدار متغیر است.

یک مشاور املاک در محله سعادت‌آباد به اکوایران می‌گوید: هم‌اکنون بازار مسکن در این محله رونق گرفته و در ماه گذشته نیز، به همین صورت پرمعامله بوده است. وی درباره افزایش قیمت مسکن نسبت ماه گذشته می‌گوید، مالکان حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد، قیمت ملک خود را نسبت به آذرماه افزایش داده‌اند.

بنا به گفته این مشاور مسکن، قیمت خانه در یک خیابان در محله سعادت‌آباد با خیابان دیگر آن متفاوت است و اگر قصد خرید یک خانه نوساز در این محله دارید، برای خرید هر مترمربع مسکن، ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان باید در نظر بگیرید.
یک خانه با زیربنایی ۱۴۰ متری و ۱۱ سال قدمت بنا، به قیمت ۱۳ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. خانه‌ای دیگر با ۷۶ مترمربع مساحت، ۲۳ سال عمر بنا و ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است. واحدی نوساز با ۱۸۵ متر زیربنا و ۲۷ میلیارد و ۵۰۹ میلیون پیشنهاد شده است.

آپارتمان‌های یک محله خاص

منبع:
دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت 12:01
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین