خبر

اتریوم بالای ۱۵۰۰ دلار تثبیت شد/ صعود بیشتر در راه است؟

اتریوم بالای ۱۵۰۰ دلار تثبیت شد/ صعود بیشتر در راه است؟

تجزیه و تحلیل تکنیکالی قیمت اتریوم ظاهراً یک روند صعودی را نشان می‌دهد. خریداران اتریوم محدوده حمایتی کلیدی را در سطح ۱۵۰۰ دلار حفظ کرده‌اند. با این وجود، این ارز دیجیتال با فشار فروش کمی روبرو است، زیرا در قیمت ۱۵۵۰ دلار ثابت مانده است. آیا روند صعودی ادامه می‌یابد؟

  • تجزیه و تحلیل خریداران اتریوم
  • تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم در نمودار ۴ ساعته
  • نتیجه گیری تحلیل قیمت اتریوم

 

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ تجزیه و تحلیل تکنیکالی قیمت اتریوم نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال همچنان بالای سطح روانی ۱۵۰۰ دلار معامله می‌شود و موقعیت خود را بالاتر از یک سطح حمایت کلیدی حفظ می‌کند. با کاهش رشد کلی بازار، قیمت ETH در یک روند صعودی قرار گرفته است. اتریوم با قیمت ۱۵۸۳.۷۸ دلار معامله می‌شود که در چند روز گذشته مانند اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، رشد قابل توجهی داشته است.

اتریوم در چند هفته گذشته روندی چشمگیر داشته است و از حدود ۱۲۰۰ دلار به بالاترین قیمت اخیر ۱۵۶۸ دلار رسیده است. قیمت از آغاز ژانویه ۲۰۲۳ بیش از ۳۲ درصد افزایش یافته است و اکنون بالاتر از سطوح حمایتی کلیدی تثبیت شده است. حجم معاملات اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴ درصد کاهش یافته است که نشان می‌دهد فشار خرید عمده‌ای در سطوح فعلی وجود ندارد.

اتریوم بالای ۱۵۰۰ دلار تثبیت شد/ صعود بیشتر در راه است؟

نقشه لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال

جفت ارز ETU/USDT بالای سطح حمایت کلیدی ۱۵۰۰ دلار ثابت مانده است، زیرا خریدارن تسلط محکمی بر روند قیمتی این ارز دیجیتال دارند. از طرف دیگر، در صورتی که اتریوم از محدوده حمایتی فعلی عبور کند، سطح اصلاحی فیبوناچی ۱۴۰۰ دلاری می‌تواند محدوده حمایتی کوتاه‌مدتی را برای این ارز دیجیتال ارائه دهد.

تجزیه و تحلیل خریداران اتریوم

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم در نمودار روزانه نشان می‌دهد که اتریوم معاملات روزانه را با احساسات مایل به ریزش باز کرد، اما خریداران وارد شدند و قیمت‌ها را به بالای ۱۶۰۰ دلار رساندند. قیمت طی چند روز گذشته نتوانسته حرکتی قوی در هر دو جهت انجام دهد که نشان از نوسانات پایین و رنج زدن در بازار را دارد. همچنین در حال حاضر کمی بالاتر از  محدوده میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (SMA 20) و ۵۰ روزه (SMA 50) خود معامله می‌شود.

اتریوم بالای ۱۵۰۰ دلار تثبیت شد/ صعود بیشتر در راه است؟

نمودار قیمت یک روزه ETH/USD، منبع: TradingView.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم نشان می‌دهد که اگر خریداران بتوانند قیمت‌ها را بالای ۱۶۰۰ دلار نگه دارند، در آینده نزدیک پتانسیل یک صعود قوی وجود دارد. با این حال، اگر قیمت نتواند از این سطح مقاومت عبور کند و به زیر آن برسد، می‌تواند نشان دهنده یک روند نزولی کوتاه مدت باشد. در این مورد، خریدارن باید روی حفظ موقعیت خود در بالای ۱۵۰۰ دلار تمرکز کنند. اگر آنها در انجام این کار شکست بخورند، ممکن است یک اصلاح بالقوه به سمت سطح فیبوناچی ۱۴۰۰ دلار وجود داشته باشد.

اندیکاتورهای تکنیکالی سیگنال‌های ترکیبی را با شاخص RSI در منطقه خرید بیش از حد افزایش می‌دهند و اندیکاتور مکدی هم نشان‌دهنده روند نزولی است. با این حال، اتریوم همچنان بالاتر ازSMA  ۲۰ روزه خود معامله می‌شود که می‌تواند نشان دهد که هنوز مقداری قدرت برای حرکت صعودی در این دارایی وجود دارد.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم در نمودار ۴ ساعته

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم در نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که خریداران در حال حاضر کنترل بازار را در دست دارند. اتریوم بالاتر از میانگین متحرک (MA)‌ دوره ۲۰ روزه خود یعنی ۱۵۷۱ دلار معامله می‌شود و همچنین بالاتر از MA دوره ۵۰ روزه خود ۱۵۵۸دلار است. در این تایم فریم، اندیکاتور شاخص RSI در حال حاضر در محدوده مقدار ۴۶ قرار دارد که نشان می‌دهد فشار خرید یا فروش قوی در سطوح فعلی وجود ندارد.

اتریوم بالای ۱۵۰۰ دلار تثبیت شد/ صعود بیشتر در راه است؟

نمودار قیمت ۴ ساعته ETH/USD، منبع: TradingView.

واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) نیز نشان دهنده یک روند صعودی با خط MACD بالای خط سیگنال آن است. این اندیکاتور نیز نشان می‌دهد که اگر خریداران بتوانند به دفاع از موقعیت خود در بالای ۱۵۰۰ دلار ادامه دهند، در آینده نزدیک شاهد افزایش اتریوم خواهیم بود. استوکاستیک RSI نیز به یک روند صعودی اشاره دارد، زیرا از سطح عدد صفر عبور کرده و در حال حاضر در ۰.۰۲ معامله می‌شود. این نشان می‌دهد که اگر خریداران بتوانند موقعیت خود را بالای ۱۵۰۰ دلار حفظ کنند، ممکن است حرکت صعودی مناسبی در ETH وجود داشته باشد.

نتیجه گیری تحلیل قیمت اتریوم

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم نشان می‌دهد که اتریوم فعلاً بالاتر از سطوح حمایتی کلیدی ثابت است که اگر به سمت پایین شکسته شود، می‌تواند منجر به احساسات نزولی بیشتر شود. با این حال، اگر خریداران بتوانند از موقعیت خود در بالای ۱۵۰۰ دلار دفاع کنند، پتانسیل افزایش قابل توجهی در قیمت ETH وجود دارد. شاخص‌های تکنیکالی سیگنال‌های ترکیبی را نشان می‌دهند، اما بیشتر روی سناریوی روند صعودی متمرکز شده‌اند که می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که در آینده نزدیک شاهد حرکت صعودی در اتریوم خواهیم بود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع:
یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 22:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین