خبر

سیگنال قطر به بازار دلار/ سکه تغییر کانال داد

سیگنال قطر به بازار دلار/ سکه تغییر کانال داد

اقتصادنیوز: عده ای از معامله گران امروز یکشنبه ۹ بهمن 1401 بر این باور بودند که حادثه شبه گذشته اصفهان در نوسانات امروز بازار ارز بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش اقتصادنیوز ،  صدای مهیبی شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ در اصفهان شنیده شد.بنا بر گزارش‌های محل وقوع انفجار «یکی از مراکز مهمات سازی وزارت دفاع» اعلام شد.

انعکاس یک انفجار در بازار دلار 

محمدرضا جان نثاری معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در این باره گفته صدای انفجار ناشی از صدایی بود که پدافند، آن ریزپرنده را مورد اصابت قرار داد.

محمد مرندی کارشناس و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران طی پیامی در صفحه توئیتر خود با اشاره به عملیات ناموفق پهپادی شب گذشته در نزدیکی اصفهان نسبت به عواقب چنین اقداماتی هشدار داد.

وی نوشت: هفته خوبی برای رژیم آپارتاید (صهیونیستی) چه در داخل و چه در خارج نیست. با این حال، حتی اگر نتانیاهو و متحدان تروریستی تحت حمایت غرب او در شمال عراق شکست خورده باشند، عواقبی در انتظارشان خواهد بود. هر دوی آنها باید یاد بگیرند که تنبیه با شکست نیز همراه است.

عده ای از معامله گران دلار می گفتند توئیت مرندی به طور تلویحی اسرائیل را عامل این حادثه دانسته و نسبت به به این ماجرا هشدار داده است. 

از سوی دیگر  انور قرقاش، دیپلمات ارشد اماراتی، در فضای مجازی هشدار داد که حمله به اصفهان نمایانگر یک رویداد دیگر در «تشدید خطرناک تنش‌هایی است که منطقه شاهد آن است». امارات متحده عربی سال گذشته هدف حملات موشکی و پهپادی حوثی‌های یمن قرار گرفت. قرقاش در توییتر نوشت: این به نفع منطقه و آینده آن نیست. اگرچه مشکلات منطقه پیچیده است، اما هیچ جایگزینی برای گفتگو وجود ندارد.

عده ای از معامله گران  دلار مدعی شدند که حادثه دیشب اصفهان در نوسانات امروز بازار ارز تهران بی‌اثر نبوده است.

سیگنال قطر به بازار دلار/ حامل پیام آمریکا برای ایران هستم

عصر امروز خبر آمد وزیر خارجه قطر در دیدار با امیر عبداللهیان گفته حامل پیام آمریکا برای ایران هستم.

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر خارجه قطر در دیدار با امیر عبداللهیان گفت: از دیدگاه ما اکنون فرصت مناسبی برای حل مشکلات مربوط به توافق وجود دارد. آمریکا یک سری پیام‌هایی در خصوص موضوعی که به طور غیرمستقیم به مذاکرات هسته‌ای مرتبط است، به ما داده تا به ایران منتقل کنیم.

چالش‌هایی درباره سیستم بانکی در ایران وجود دارد. امیدواریم توافق صورت بگیرد و تحریم‌ها برداشته شود. سفر رئیس بانک مرکزی ایران به قطر برای گفت‌وگو درباره سازوکارهای مناسب است که همکاری تجاری دو کشور افزایش یابد

 دلار فردایی عصر امروز به این خبر تا حدودی به صورت مقطعی واکنش نشان داده بود و نسبت به قیمت نقدی امروز  پایین تر بود.

با این حال باید منتظر ماند و دید قطر حامل چه پیامی برای تهران است و بازار نقدی چه واکنشی به این پیام نشان خواهد داد.

هشدار آمریکا به ترکیه و امارات درباره تحریم های ایران 

از سوی دیگر طی روزهای گذشته خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از فشار آمریکا روی شبکه عراقی انتقال دلار به ایران خبر داد. در این گزارش آمده بود برآوردها حاکی است ماهانه 100 میلیون دلار نقدی از طریق عراق وارد ایران می شود. آمریکا با فشار روی دولت عراق و گذاشتن قوانین جدید بانکی می خواهد جلوی ورود این میزان دلار به ایران را بگیرد تا فشار اقتصادی علیه ایران را تشدید کند.

حال یک خبر جدید از سوی مقامات آمریکایی برای تنگ تر شدن حلقه اقتصادی ایران منتشر شده است. آمریکا به ترکیه و امارات هشدار داده که با دور زدن تحریم‌های ایران و روسیه از بازارهای گروه هفت کنار گذاشته می‌شوید!طبق این خبر یک مقام آمریکایی برای اعلام هشدار واشنگتن به امارات و ترکیه در مورد دور زدن تحریم‌های ایران و روسیه راهی خاورمیانه می‌شود.​

اثر آذری ها روی قیمت دلار در تهران 

خبرگزاری ترند باکو شب گذشته از قول وزارت خارجه این کشور نوشت: تخلیه کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان در ایران به همراه خانواده شان یکشنبه 9 بهمن انجام می شود. بررسی ها نشان می دهد  پس از تیراندازی در سفارت باکو، سطح ریسک در معاملات پشت خطی رشد کرده بود. برخی از معامله گران مدعی شدند به نظر می رسد  این امر نیز بر روی نرخ دلار در تهران اثر گذاشته باشد .

سیگنال بازار های همسایه به دلار در تهران 

از طرفی هم قیمت  دلار امروز در هرات و سلیمانیه صعودی بود. گفته می شود نرخ حواله درهم نیز امروز رشد کرده بود. 

عده ای از معامله گران با اشاره به رشد قیمت دلار در بازارهای همسایه و نرخ حواله درهم و همچنین سیگنال های رسیده از باکو و واشنگتن مدعی بودند مجموع این عوامل موجب شد سطح انتظارات برای اسکناس امریکایی در تهران تقویت شود . 

قیمت طلا صعود کرد/ سکه تغییر کانال داد  

در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار برخلاف روز گذشته صعودی شد. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 146 هزار و 100 تومان بالا رفته است. 

قیمت طلا 18 عیار عصر امروز در زمان نگارش  این گزارش 2 میلیون و 132هزارو 200تومان بود که در مقایسه با عصر دیروز 35 هزار و 700 تومان افزایش را نشان می دهد.

قیمت سکه امامی امروز وارد کانال 24 میلیون تومان شد. در سایت اتحادیه آمده نرخ سکه امامی امروز تا 24 میلیون و 301 هزار تومان بالا رفته و عصر امروز  در محدوده 24 میلیون و 295 هزار تومان به فروش رسید.

رور گذشته قیمت سکه در محدوده 23 میلیون و 869 هزار تومان به کار خود پایان داده بود.

فروش ربع سکه بورسی با قیمت های عجیب و غریب 

فروش ربع سکه بورسی درحالی امروز هم ادامه داشت که ۴۰ ربع سکه در قیمت ۱۶ میلیون  ۷۶۳ هزار تومان فروخته شد! آنهم درحالی که قیمت ربع سکه در بازار آزاد ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

در چهارمین روز از مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا، تعداد ۵۰۱۲ قطعه ربع سکه بهار آزادی از قیمت ۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.

منبع:
یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 20:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین