خبر

گزارش بازار‌ها امروز ۹ بهمن ۱۴۰۱ | ارزیابی روند بازار طلا و سکه در کوتاه مدت

گزارش بازار‌ها امروز ۹ بهمن ۱۴۰۱ | ارزیابی روند بازار طلا و سکه در کوتاه مدت

به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۹ بهمن ۱۴۰۱ چگونه بود؟

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورسبورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۹ بهمن ۱۴۰۱ چگونه بود؟

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۳۴۸۱-۲۲۵۱۳ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۲۳۴۸۱ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

قیمت سکه  

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۳۹۱۰۰۰۰-۲۱۸۰۹۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۲۲۵۹۷۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۳۴ درصد افزایش داشته است. 
امروز حباب تمام سکه‌ها به جز ربع سکه قرمز و کاهشی بود بطوری که در زمان نوشتن این گزارش حباب سکه امامی با ۲۳۶ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی با ۳۳ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار تومان رسید. حباب نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴ میلیون و ۱۹۳ هزار تومان و ۴ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان و در نهایت ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان رسیدند.
به گفته بیشتر تحلیلگران بازار، افت قیمت دلار در ابتدای هفته مهمترین عاملی بود که فروشندگان فلز گرانبهای داخلی را بیشتر کرد. سکه‌بازان باور دارند در صورتی که دلار در روز جاری به سوی کانال ۴۲ هزار تومان حرکت کند، حتی احتمال افت فلز گران‌بهای داخلی به سوی کانال ۲۲ میلیون تومان نیز وجود دارد.
تحلیلگران فنی باور دارند کف کوتاه‌مدت سکه در شرایط فعلی محدوده ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و در صورت از دست رفتن این حمایت، احتمال نزول آن تا مرز ۲۰ میلیون تومان وجود دارد. سکه برای ادامه روند افزایشی نیز نیاز دارد که از مقاومت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عبور کند. برخی از فعالان باور دارند روز یکشنبه سکه‌بازان بی‌گدار به آب نخواهند زد و با احتیاط و مشاهده رفتار دلاری در موقعیت خرید یا فروش قرار خواهند گرفت.
در بازار گرم طلا نیز قیمت بالای محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار دارد و تا زمانی که گرم طلا به زیر مرز ۲ میلیون تومان نرفته است، افت معنادار قیمت از نگاه بازیگران فنی باتجربه رخ نخواهد داد. /اکوایران

قیمت طلا    

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۱۲۹۳۰۰-۲۰۵۳۱۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۲۱۳۵۳۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۸۲ درصد افزایش داشته است. 
نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه گذاران خرده فروش به میزان قابل توجهی روند بازار را صعودی ارزیابی می‌کنند.
اگرچه اکثر تحلیلگران در بلندمدت به آینده طلا خوش بین هستند، اما بسیاری گفته اند که تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در هفته آینده خطرات زیادی را در بازار ایجاد می‌کند و سرمایه گذاران ممکن است بخواهند برخی از سود‌ها را در سطوح فعلی قفل کنند. برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ورود هستند، توصیه‌های همه جانبه این بوده است که بازار را با قیمت‌های فعلی دنبال نکنند.
بر اساس گزارش رویترز در سایت طلا، بازار‌های طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی کاهش یافتند و همچنان به فروش خود ادامه دادند. از طرف دیگر، اگر به پایین‌ترین سطح چند روز گذشته سقوط کنیم، احتمالاً تا سطح ۱۸۸۰ دلار کاهش خواهیم یافت. همان‌طور که گفته شد، بازار به شدت به نوعی عقب‌نشینی نیاز دارد. این عقب‌نشینی می‌تواند فرصتی برای معامله‌گران باشد تا درگیر شوند. تحلیلگران بر این باورند که طلا در نهایت به سطح ۲۰۰۰ دلار می‌رسد، اما لزوماً معتقد نیستند که ما فورا به آن می‌رسیم.

قیمت دلار

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۴۳۳۲۲-۳۸۶۰۷ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۴۳۰۷۴ معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۵۸ درصد کاهش داشته است.

منبع:
یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 19:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین